• 1
  • 2
2019-03-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 77johan
Det går alldeles utmärkt att göra vettigare omplaceringsalternativ för din fars pengar.
Har själv lång erfarenhet av att jobba inom bank.
Ta kontakt med överförmyndarnämnden i hans hemkommun och för resonemanget med dom.
Finns jättebra alternativ för enkel och trygg förvaltning för kapitalet där ni kan få 4-5%/år utan att riskera att tappa hälften i en börsnedgång. Skulle i dagsläget inte kliva in med ett större kapital i aktier/aktiefonder...
Hör av dig om du vill ha några enkla tips att titta vidare på. Skicka meddelande med din mail i så fall.

Lycka till.
Pratade med SEB och de erbjöd fonder med 1-2% förväntad avkastning ( efter förvaltningsavgifter ) känns som en fälla. bankmän kan man inte lita på. De gav mig ingen möjlighet att välja andra placeringsalternativ heller.
Citera
2019-03-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
Pratade med SEB och de erbjöd fonder med 1-2% förväntad avkastning ( efter förvaltningsavgifter ) känns som en fälla. bankmän kan man inte lita på. De gav mig ingen möjlighet att välja andra placeringsalternativ heller.

Bankmän är försäljare
Se dom som en bilförsäljare, dom vill sälja sin dyraste vara på dig för att tjäna så mycket pengar som möjligt av dig.. Och absolut att dom inte hänvisar dig till annan bilhandlare för att köpa något annat märke.

Så självklart ger dom inga andra placeringsalternativ.

Det bästa du kan göra är att snacka med folk du känner som du tror kan området duktigt, möjligtvis släktingar m.m.
Citera
2019-03-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX

Det är ju verkligen ingenting, snacka om att dom blåser dig.

Beroende på hur mycket risk du är villig att ta så tycker jag att du fått bra tips här tidigare gällande aktier med utdelning.
Om du vill köra på lite säkrare kort så skulle jag kollat på fonder med låg avgift, tex. Avanza har ju ett par som har riktig låg avgift(Avanza Auto), Avanza Zero som är en index-fond har INGEN avgift alls.

Läs på innan du gör något så att du förstår vilken risk du tar.
//A
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in