• 2
  • 3
2019-03-11, 20:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Offentliga personer förväntas tåla mer än gemene man, däremot förväntas man inte tåla brottsliga angrepp.

Är du intresserad av ämnet rekommenderar jag Hans-Gunnar Axbergers bok yttrandefrihetens gränser som på ett grundläggande pedagogisk vis förklarar detta.

Journalisten Joakim Lamotte får ta emot mängder med meddelanden på Facebook som är värre än vad Ygeman fick i detta fallet. Trots detta vägrar tydligen polisen att göra nåt åt saken.

Sossarnas nya folkhem har tydligen sina kelgrisar och styvbarn.
Citera
2019-03-11, 20:43
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Absolut. Jag ogillar själv dagens twitterton men jag har svårt att se det brottsliga i det mannen sa.

Grejen här var väl att den dömde mannen inte skrev debattartiklar, utan skickade en massa privata meddelanden till Ygeman på Facebook? Därav "ofredandet"?
Citera
2019-03-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Journalisten Joakim Lamotte får ta emot mängder med meddelanden på Facebook som är värre än vad Ygeman fick i detta fallet. Trots detta vägrar tydligen polisen att göra nåt åt saken.

Sossarnas nya folkhem har tydligen sina kelgrisar och styvbarn.
Han är ju vit man utanför eliten. Det är väl bara att hänga i ett träd.
Citera
2019-03-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Grejen här var väl att den dömde mannen inte skrev debattartiklar, utan skickade en massa privata meddelanden till Ygeman på Facebook? Därav "ofredandet"?
Ok. Vet inte jag. Ska våra folkvalda vara onåliga för kommunikation från folket? Tycker George Orwell känns mer och mer aktuell. Var tårtattacken på Jimmie Åkesson fördömlig också, så jag vet var vi står i debatten? Någon GAL-pajas orkar jag inte med.
Citera
2019-03-11, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
https://www.nyatider.nu/digitaliseri...rig-pensionar/

- Någon med domen och eller mer från artikeln (den är ju låst)?

- Anser ni att det borde räknas som hot?

Äh, maktmissbruk. Kan Ygeman verkligen inte förstå att det finns människor som blivit offer som ett direkt resultat av den politik som han och hans parti och regering har fört?

Politikerföraktet steg just nu ytterligare ett steg. Ygeman är patetisk, vilket i och för sig är ett signum för hela regeringen.
Senast redigerad av RobRoys 2019-03-11 kl. 21:49.
Citera
2019-03-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Ingenstans i artikelingressen man kan läsa gratis eller i den delvisa faksimilen av domen i illustrationen står det att han dömdes för olaga hot eller att det ens var en åtalspunkt.

Faksimilen visar att han döms för ofredande och åsiktsbrott ("hets mot folkgrupp"), sedan är bilden klippt.
Du har rätt, my bad
Citera
2019-03-12, 01:18
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ok. Vet inte jag. Ska våra folkvalda vara onåliga för kommunikation från folket? Tycker George Orwell känns mer och mer aktuell.

Tycker att en politiker får tåla väldigt mycket när folk skriver om dem, eller mailar deras officiella email-adresser.

Men börjar väljarna spamma deras privata mail, Facebook-IM, telefon, eller ringer på hemma, då kan det till slut röra sig om ofredande.

HMF-lagen bör avskaffas helt. En sån lag finns inte i USA eller många andra västländer.

Citat:
Var tårtattacken på Jimmie Åkesson fördömlig också, så jag vet var vi står i debatten?

Om man fysiskt angriper en politiker får man räkna med att SÄPO snabbt hjälper en att inta rumstemperatur.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in