2022-12-17, 03:08
Medlem
Skulle gåvoskatten funnits kvar och inte avskaffats för 18 år sedan skulle Rickard kanske frågat sig varför han ska ge bort halva huset som gåva till sin nyblivna hustru vilket skulle leda till en stor skattesmäll.
Citera
2022-12-17, 11:12
Medlem
Medelålders män är som alltid ett lätt byte. Men de får skylla sig själva, när de är så svaga för yngre kvinnor, fräschare än dem själva. Jag tycker lite synd om Richard som råkat ut för denna sol-och vårerska, men - han får ju stå sitt kast.

Det sägs att kärleken är blind. Det är den absolut inte, tvärtom.
Vad som gör en blind är förälskelse. Den är ett sattyg. Och blindast är givetvis män som styrs av sitt könsorgan.
Citera
2022-12-17, 12:24
Medlem
Undrar om han fryser där ute i stugan?

https://i.postimg.cc/nz2Vyf3Z/ro.png
Citera
2022-12-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Medelålders män är som alltid ett lätt byte. Men de får skylla sig själva, när de är så svaga för yngre kvinnor, fräschare än dem själva. Jag tycker lite synd om Richard som råkat ut för denna sol-och vårerska, men - han får ju stå sitt kast.

Vad som gör en blind är förälskelse. Den är ett sattyg. Och blindast är givetvis män som styrs av sitt könsorgan.

Du menar likt Mats Löfving o Byden o Putin?
Citera
2022-12-17, 14:21
Medlem
Riktigt patetisk som radiopratare på Star FM med sitt puss och kram snack hela tiden till folk som ringer in.
Citera
2022-12-17, 19:57
Medlem
Dom borde starta en realityserie med Rikard.. Skulle nog. Bli ganska kul
Citera
2022-12-17, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Undrar om han fryser där ute i stugan?

https://i.postimg.cc/nz2Vyf3Z/ro.png

Kan ju inte vara mycket som värmer där, varken bokstavligt eller bildligt talat. Och hans dotter, att träffa henne varannan vecka?
Kollade avsnittet ´Arga snickaren ´ efter att läst tråden. Anders är verkligen påpekande och förmanande om deras turbofart. Och då är dessutom programmet klippt och redigerat, säkert en hel del som censurerats bort. Men han pratade för stendöva öron.

Enligt låsta artikeln i Expressen pratar de enbart via sina jurister. Gissar att blivande ex-frun stenhårt hävdar att gåvobrevet ska gälla. Som någon skrev i tråden verkar hon ha köpt in sig i kåken, kanske med ett lån.
Om det vore giftorätt som ska tillämpas skulle den kunna jämkas med åren de varit gifta.
Då blir utfallet ett helt annat. Men dryga 4 msek…
R.O måste verkligen varit i sitt esse…heter ju Olsson-Essé … töntarnas tönt.
Citera
2022-12-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Kan ju inte vara mycket som värmer där, varken bokstavligt eller bildligt talat. Och hans dotter, att träffa henne varannan vecka?
Kollade avsnittet ´Arga snickaren ´ efter att läst tråden. Anders är verkligen påpekande och förmanande om deras turbofart. Och då är dessutom programmet klippt och redigerat, säkert en hel del som censurerats bort. Men han pratade för stendöva öron.

Enligt låsta artikeln i Expressen pratar de enbart via sina jurister. Gissar att blivande ex-frun stenhårt hävdar att gåvobrevet ska gälla. Som någon skrev i tråden verkar hon ha köpt in sig i kåken, kanske med ett lån.
Om det vore giftorätt som ska tillämpas skulle den kunna jämkas med åren de varit gifta.
Då blir utfallet ett helt annat. Men dryga 4 msek…
R.O måste verkligen varit i sitt esse…heter ju Olsson-Essé … töntarnas tönt.

Ja det är samma som Mats Löfving men han lät skrattebetalarna stå för fiolerna - ha skördade bara doppen i grytan - Rikard köpte doppen i grytan med sina egna pengar cuck-idioten som sitter i sin hydda o rullar skinn när han ser schnabelterapeuter gå in i stora huset byggt o doppa i giseles gryta
ha ha ha
Citera
2022-12-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Kollade början på Tv4 programmet, och han börjar med att säga

och så skänker han bort halva huset och blir kanske av med den andra halvan också...

Medelålders PK-män är alltid ett lätt byte.
Citera
2022-12-19, 19:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Ny artikel i AB om än inte så mycket nytt.

Citat:
– Jag har bott i huset sedan 1998, men nu bor jag i en bod på tomten, säger Rickard Olsson till Hänt.

Två månader efter vigseln skrev Rickard Olsson ett gåvobrev, ett dokument där givaren uttrycker vilja att ge bort en del av sin egendom. Dokumentet visar att Rickard Olsson har överlåtit halva sin bostad till exfrun. Sedan skilsmässan har Giséle Olsson Essé bott i villan tillsammans med sina två söner.

”Just nu har Rickard flyttat ut i vårt nybyggda atefallshus på tomten. Jag vill verkligen tillägga att det var ett beslut från honom där även jag erbjöd mig att bo där tills allt är klart”, skriver Giséle i ett sms till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Xbom5o/rickard-olsson-bor-i-en-bod-pa-tomten-efter-skilsmassan

Att hon ens tycker det är rimligt att hon ska halva huset efter knappt 2 år tillsammans är bisarrt. Men Olsson verkar inte ge upp utan kamp åtminstone. Fastän det nog är kört.
Citera
2022-12-19, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7

Yngre 9 år är ju inte mycket. Förmodligen hade det gått bättre om han blivit ihop med just en yngre 20-30 år yngre och fått ett kärleksbarn med denna.

Inte en 45-årig kvinna med egna barn. Förmodligen var det väl så att hon blev i hopp med honom för han var ett känt namn. Kunna gå på kändisfester och dricka och äta gratis. Sedan blev det så att han åkte fast för rattfyllan och blev i stort sett bannad för branshen. Då blev han inget kap längre.
Citera
2022-12-19, 20:46
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ny artikel i AB om än inte så mycket nytt.

Att hon ens tycker det är rimligt att hon ska halva huset efter knappt 2 år tillsammans är bisarrt. Men Olsson verkar inte ge upp utan kamp åtminstone. Fastän det nog är kört.

Läste precis artikeln. Det enda jag kom att tänka på var haaaaahahahahah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in