Citat:
Ursprungligen postat av
FacultyofMind
Den transitionella utveckling vi ser i dag på det demografiska området är något som aldrig har skett tidigare. Det finns inget att jämföra med i den hundratusenåriga historien. Sedan är det i första hand på grund av hög välfärd som nativitetsnivån sjunker, inte på grund av hårda tider.
Men som jag sade i det tidigare inlägget håller jag inte med om detta helt och hållet. Jag tror alltså att det går att lösa. Möjligen genom polycier, men också att det kan ske naturligt, särskilt i vissa inhemska grupper.
Exakt, så går det uppåt när hårdare tider kommer. Men då gäller det att ha någon slags samhällelig solidarisk bas att stå på vilket inte finns i den samhällssplittrande massinvandringskulturen.
Citat:
Ja, men jag har inte sagt att den i sig påverkar vår nativitet. Det är det vi själva som gör. Jag har tidigare sagt att en genetisk undanträngning sker, men backar från det påståendet nu eftersom jag inte riktigt ser hur det skulle gå till.
Det går till som så att storfinanserna verkar för policy som innebär att det finansiella pyramidspelet upprätthålls via bidragsinvandring och ekonomisk aktivitet. Vilket stimulerar systemet = bättre
tillfällig välfärd = högre andel invandring i populationen = sämre sannolikhet för överlevnad i ett land i demografiskt och ekonomiskt kaos när det sen går south.
Citat:
Man skulle snarare kunna likna det vid att en invandrare flyttar in i ett dödsbo: ersättningen sker alltså inte på bekostnad av den ursprungliga populationen, men på grund av att den inte klarar av att ersätta sig själv.
Landet lever än. Ingen har dött, således inget dödsbo. Tvärtom är det fest i huset och makten vill släppa in alla för att fortsätta den ohållbara festen. Vilket sker på bekostnad av den framtida populationen som då riskeras att inte existera = folkmord in the making.
Citat:
Frågan kvarstår: kan vi hålla hushåll med färre barn än tre ansvariga för delaktighet i folkmord enligt din filosofiska definition?
Nej, eftersom jag ju bevisade att låg nativitet just nu inte innebär låg nativitet i längden.
När du inte tänker efter innan du skriver så blir det fel. Tänk först, skriv sen.