2019-03-10, 20:08
Medlem
Återigen funderar jag på att skaffa ett promenadband. Jag har inte råd med riktiga löpband som har tillräcklig yta att gå på, och promenadbanden kommer i löjligt små storlekar.

Jag har en steglängd på ungefär 100 cm, och stegbredd på ungefär 35 cm.

Av de två promenadband som jag har råd med så har det ena en gåyta på 105 x 37 cm, och det andra har en gåyta på 110 x 35 cm.

Jag har hopplösa problem med mina leder, jag måste verkligen ta ut stegen för att inte knäna ska svullna. Men jag är orolig för att höfterna och därmed hela ryggen kommer ta stryk om jag måste gå catwalk.

Vad hade ni gjort? Vad tycker ni är viktigas - längd eller bredd?
Citera
2019-03-10, 20:14
Medlem
Varför inte gå ute bara?
Om du har en steglängd på runt 100 så känns båda banden för korta.
Om du vill raska på stegen tar man ofta några cm längre steg då blir bandet på gränsen.

Varför inte spara pengar och kolla blocket med jämna mellanrum, då kan du få ett riktigt bra band för inga pengar alls.
Citera
2019-03-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Varför inte gå ute bara?
Om du har en steglängd på runt 100 så känns båda banden för korta.
Om du vill raska på stegen tar man ofta några cm längre steg då blir bandet på gränsen.

Varför inte spara pengar och kolla blocket med jämna mellanrum, då kan du få ett riktigt bra band för inga pengar alls.

Grejen är att jag måste gå ungefär 2-3 timmar per dag för att lederna ska må bra, och jag är trött på att bara gå runt i det här lilla samhället som bara har en pytteliten skog. Då är jag hellre hemma och kollar på film samtidigt.
Citera
2019-03-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Grejen är att jag måste gå ungefär 2-3 timmar per dag för att lederna ska må bra, och jag är trött på att bara gå runt i det här lilla samhället som bara har en pytteliten skog. Då är jag hellre hemma och kollar på film samtidigt.
Jaha!!
Har du kollat blocket? Många säljer riktigt fina maskiner till inga pengar alls.
Måste jag välja av de band du nämnt skulle jag ta det som är längst och 2 cm smalare
Citera
2019-03-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Jaha!!
Har du kollat blocket? Många säljer riktigt fina maskiner till inga pengar alls.
Måste jag välja av de band du nämnt skulle jag ta det som är längst och 2 cm smalare

Dels så vill jag inte chansa och köpa ett löpband som inte funkar ordentligt, och dels så hoppas jag på att hitta ett löpband utan motor som passar mina steg. Jag köpte en luftvärmare i vintras som gick på 2000 watt, och proppen i proppskåpet gick direkt.
Citera
2019-03-10, 20:38
Medlem
Ronilles avatar
Jag hade satsas på ett längre. Om du någon gång vill börja springa i framtiden och har så pass långa steg.
Citera
2019-03-10, 22:48
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Återigen funderar jag på att skaffa ett promenadband. Jag har inte råd med riktiga löpband som har tillräcklig yta att gå på, och promenadbanden kommer i löjligt små storlekar.

Jag har en steglängd på ungefär 100 cm, och stegbredd på ungefär 35 cm.

Av de två promenadband som jag har råd med så har det ena en gåyta på 105 x 37 cm, och det andra har en gåyta på 110 x 35 cm.

Jag har hopplösa problem med mina leder, jag måste verkligen ta ut stegen för att inte knäna ska svullna. Men jag är orolig för att höfterna och därmed hela ryggen kommer ta stryk om jag måste gå catwalk.

Vad hade ni gjort? Vad tycker ni är viktigas - längd eller bredd?

Eftersom du har problem med lederna så är det extra viktigt att du har något som fungerar för dej.

Då banden du funderar på är små så är risken väldigt stor att du får mer ont och spänner dej om du inte har ett bra gåband.

Om du har möjlighet att spara lite pengar så gör det och satsa på något bättre.

Det finns ibland större storlekar på outlet när de byter modell och då behöver du inte tänka på stegen utan sträcka ut ordentligt.
Citera
2019-03-11, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Eftersom du har problem med lederna så är det extra viktigt att du har något som fungerar för dej.

Då banden du funderar på är små så är risken väldigt stor att du får mer ont och spänner dej om du inte har ett bra gåband.

Om du har möjlighet att spara lite pengar så gör det och satsa på något bättre.

Det finns ibland större storlekar på outlet när de byter modell och då behöver du inte tänka på stegen utan sträcka ut ordentligt.

Ja, jag börjar acceptera att jag måste vänta tills jag har råd med ett större.
Citera
2019-03-16, 22:07
Medlem
De verkar som att jag inte har något annat val än att skaffa ett promenadband utan motor. Jag läste en recension där det stod att man inte kan sväng med armarna eftersom man måste hålla i handtagen för att trycka ifrån så att bandet rör på sig. Är det någon som har testat dessa och kan berätta om det stämmer eller inte?
Citera
2021-05-14, 14:04
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
De verkar som att jag inte har något annat val än att skaffa ett promenadband utan motor. Jag läste en recension där det stod att man inte kan sväng med armarna eftersom man måste hålla i handtagen för att trycka ifrån så att bandet rör på sig. Är det någon som har testat dessa och kan berätta om det stämmer eller inte?
Puffar den här tråden lite för jag funderar också på att köpa mig ett promenadband och såg att det finns både med och utan motor. Just detta att man inte kan släppa handtagen på en motorlös variant känns inte så lockande.

Köpte du något band och, i så fall, vad blev det för något och blev du nöjd?
Citera
2021-05-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Puffar den här tråden lite för jag funderar också på att köpa mig ett promenadband och såg att det finns både med och utan motor. Just detta att man inte kan släppa handtagen på en motorlös variant känns inte så lockande.

Köpte du något band och, i så fall, vad blev det för något och blev du nöjd?

Köpte ett utan motor, och det var så dåligt att jag gav bort det och köpte ett med motor istället. Man kan inte kolla på film samtidigt (såvida skärmen inte är jättestor) eftersom man måste gå framåtlutad och trycka ifrån med händerna hela tiden. Du kan alltså inte röra på armarna medan du går.
Citera
2021-05-15, 13:29
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Köpte ett utan motor, och det var så dåligt att jag gav bort det och köpte ett med motor istället. Man kan inte kolla på film samtidigt (såvida skärmen inte är jättestor) eftersom man måste gå framåtlutad och trycka ifrån med händerna hela tiden. Du kan alltså inte röra på armarna medan du går.
Okej, nej det låter vare sig bekvämt eller roligt att gå så hela tiden. Det får definitivt bli ett med motor för mig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in