• 1
  • 2
2019-03-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om du kan tänka dig att flytta hosting utomlands så är Hostgator fenomenalt prisvärt och funktionellt. Finns givetvis 100-tals liknande. Enkelt som fan med C-Panel, låg kostnad, uppgraderingsbart, autoinstall av WP och andra plattformar.

Du fick upp mina ögon för internationell hosting så har spenderat ett par dagar åt research. En sak som "oroar" mig lite är att jag i slutändan ändå får betala mer i och med att jag behöver köpa mig en CDN? Visserligen finns Cloudfare CDN gratis och dom har server i Stockholm. Men frågan är hur den servern står sig emot exempelvis Loopia som har en egen serverhall i Västerås, dedikerad till just dom?
Citera
2019-03-22, 04:46
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Hej

Jag har en gammal statisk hemsida liggandes hos en Host leverantör.

Jag har nu skapat en ny Wordpress hemsida lokalt på min dator som jag vill använda istället.

Kruxet ligger i att jag vill byta Host och samtidigt flytta över domännamnet dit.

Hur gör jag detta utan att ha någon s.k "Downtime" ?

Jag kanske har missat något i de andra kommentarena, men det är väl inte så svårt?

1) Skaffa hosting på en server där du kan installera Wordpress. Jag använder personligen GoDaddy (delvis för att jag även har mina domäner registrerade genom dem).
2) Installera Wordpress och kopiera över sidan. Jag vet inte hur du har "skapat en ny Wordpress hemsida lokalt på min dator", så den biten får du lösa själv. Jag skulle ha byggt sidan på Wordpress på servern istället, för att undvika strul.
3) Testa nya sidan.
4) Gå in på DNS-inställningarna för din domän och peka om domänen till IP-adressen för din nya host/sida.
5) Klart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in