2019-03-10, 12:19
Medlem
Kan målet ha varit att medvetet köra en brinnande buss in i tunneln för att den senare ska explodera i tunneln? Troligtvis olycka men tycker inte man kan utesluta terror än. Senast igår på nyheterna så hade man ett reportage om säkerhetsbristerna i Sveriges biltunnlar. Någon som blev inspirerad?
Citera
2019-03-10, 12:20
Medlem
jackflashs avatar
Nu vill inte jag vara den som är den, men jag kan inte tänka mig att chauffören har överlevt. Måste ha smällt i framänden först. Årets kandidat till Darwin Awards...
Citera
2019-03-10, 12:21
Medlem
ganglere2s avatar
Inte första gången en buss fastnar i Klaratunneln.
Citera
2019-03-10, 12:21
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan målet ha varit att medvetet köra en brinnande buss in i tunneln för att den senare ska explodera i tunneln? Troligtvis olycka men tycker inte man kan utesluta terror än. Senast igår på nyheterna så hade man ett reportage om säkerhetsbristerna i Sveriges biltunnlar. Någon som blev inspirerad?

Det finns vittnen som motsäger det, se tidigare i tråden.
Citera
2019-03-10, 12:22
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hur gick det för busschauffören? Hann han ut eller?
Citera
2019-03-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman

Man kan visst utesluta terror. Har du ens läst tråden?

Vet att du vill att det ska vara terror för politiska skäl, men det gör det inte sant. Försök vara objektiv istället. Absolut inget tyder på terror.
Citera
2019-03-10, 12:24
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur gick det för busschauffören? Hann han ut eller?

Bussföraren är skadad och förd till sjukhus enligt SVT.
Citera
2019-03-10, 12:24
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nu vill inte jag vara den som är den, men jag kan inte tänka mig att chauffören har överlevt. Måste ha smällt i framänden först. Årets kandidat till Darwin Awards...

Gastanken sitter inte direkt över förarplatsen , utan någon meter längre bak.
Citera
2019-03-10, 12:25
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Enligt ett vittne på SVT var bussen övertänd på några sekunder.
Citera
2019-03-10, 12:25
Medlem
JustZlatans avatar
Har aldrig sett en SL-buss svänga in i Klaratunneln från Tegelbacken. Jag tror att bussföraren var en nybörjare som körde fel. H*n skulle antagligen upp på Herkulesgatan men körde fel.
Citera
2019-03-10, 12:26
Medlem
Hoppas busschauffören klarar sig.
Citera
2019-03-10, 12:27
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har aldrig sett en SL-buss svänga in i Klaratunneln från Tegelbacken. Jag tror att bussföraren var en nybörjare som körde fel. H*n skulle antagligen upp på Herkulesgatan men körde fel.

Om du hade sett det tror jag nog att du hade kommit ihåg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in