2019-03-10, 20:49
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vore det inte bättre att göra typ "tvärtom"?
Tankarna fästs med en form av "släppkoppling" med tillhörande gummianordning så att de helt enkelt lossnar istället för att krossas.

Jag var där och såg förödelsen redan innan polis/ambulans/brandkår anlänt. Var cirka 150 meter runt hörnet från bussen när det smällde och den var helt övertänd när jag kom dit.

Gasbehållarna, som ser ut som gigantiska soda stream tuber, var alldeles hela fortfarande så de krossas inte i första taget, den ena låg cirka 30 meter från bussen väl synlig och alldeles intakt i formen.
Citera
2019-03-10, 20:51
Medlem
gulguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Och varför filmar man en buss överhuvudtaget? Och just den där bussen som exploderar.

Dessutom den enda bil som håller långt avstånd från bussen.
Citera
2019-03-10, 20:53
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Och varför filmar man en buss överhuvudtaget? Och just den där bussen som exploderar.

Ja det verkar ju inte vara en dash cam utan filmat med mobilen.

Förmodligen visste han att bussen var för hög och ville filma smällen men han anade nog inte hur kraftig den skulle bli.

Detta är mina spekulationer.
Citera
2019-03-10, 20:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Jag var där och såg förödelsen redan innan polis/ambulans/brandkår anlänt. Var cirka 150 meter runt hörnet från bussen när det smällde och den var helt övertänd när jag kom dit.

Gasbehållarna, som ser ut som gigantiska soda stream tuber, var alldeles hela fortfarande så de krossas inte i första taget, den ena låg cirka 30 meter från bussen väl synlig och alldeles intakt i formen.

Då räcker tydligen den gas som finns i rörsystemet för en sådan jävla smäll.
Citera
2019-03-10, 20:56
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Kolla här filmen som expressen hade ... nu med originalljudet

Märklig reaktion från den som filmar .... ingen alls egentligen ... samt att det inte är en svensk som filmat. Borde inte han som filmar reagera väldigt mycket mer, personen är totalt likgiltig säger inget efter smällen alls, en normal människa hade skrikit till. och blivit uppjagad. Samt att han lägger ner mobilen när explosionen väl skett, han filmar inte vidare, det hade en normal person gjort.

https://www.facebook.com/djpuppan/vi...8710596254605/
Det är helt klart något skumt med den som filmar och att dom gör det presis innan olyckan.
Citera
2019-03-10, 20:57
Medlem
Underligt detta det skall ju finnas varningssignaler att det är begränsad höjd. Kan den "svenske" chauffören missat att bromsa eller kan det vara något fel på bromssystemet. Dessutom fattar jag inte varför stora gasbehållare skall placeras just på taket, tänk om något faller ned på bussen från ett höghus, då kan ju en katastrof inträffa.

Kör inte med presumtiva bomber, detta ser ut som en miljöskandal.
Citera
2019-03-10, 20:57
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Då räcker tydligen den gas som finns i rörsystemet för en sådan jävla smäll.

Ventilen/anslutningen till tuben måste fått sig en smäll och tömt tuben på hela innehållet därav det häftiga och snabba förloppet.
Citera
2019-03-10, 21:00
Medlem
Till er som funderar på varför personen filmar, så här ser det ut ca. 100m innan tunneln

Street view:
https://goo.gl/maps/ckd9jjRPqk12

Rejält med varning för den bakom alltså när varningspinnarna börjar fäkta. Att bussföraren missade det är konstigt i sig.
Senast redigerad av Hpyzk 2019-03-10 kl. 21:03.
Citera
2019-03-10, 21:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Ventilen/anslutningen till tuben måste fått sig en smäll och tömt tuben på hela innehållet därav det häftiga och snabba förloppet.

Ja så måste det varit förstås. Tack för att du rättade mig där!
Citera
2019-03-10, 21:03
Medlem
Det uppfattas av mig som en kvinna sitter jämte den som filmar och "negressen" säger "Djiboti" och sedan "aaah". Därefter avbryts filmningen. Bussen körde inte särskilt fort. Den "svenske" busschauffören måste ha haft en dålig dag som missade höjden.
Citera
2019-03-10, 21:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Rejält med varning för den bakom alltså när varningspinnarna börjar fäkta. Att bussföraren missade det är konstigt i sig.

Somaliskt skriksamtal på mobilen som distraherade känns mycket troligt...
Citera
2019-03-10, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Somaliskt skriksamtal på mobilen som distraherade känns mycket troligt...

i en tom buss? Ni rasister ser spöken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in