2007-01-21, 02:42
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Merkur 34C dubbelbladshyvel (Safety razor)

kollade på den.. Byter man ut bladen i den sen ?
om det är så vart köper man bladen då?
Citera
2007-01-21, 15:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cock_Sparrer
Merkur 34C dubbelbladshyvel (Safety razor)

kollade på den.. Byter man ut bladen i den sen ?
om det är så vart köper man bladen då?
Man skruvar på den så byter man bland. Dom här ska du ha: http://www.gents.se/products/Merkur-Super-Platinium-rakblad.htm

Det är standard på bladen, så det funkar med Gilette också, eller dom andra märkena.
Citera
2007-01-21, 15:30
Medlem
puckots avatar
Jag inhandlade själv en Merkur 34C från gents för några månader sedan, och det ångrar jag inte, underbarare hyvel finns inte, det är den klart bästa jag har provat på mycket länge.

Tidigare körde jag också på billiga engångshyvlar, som oftast inte tog tillräckligt bra, men no more säger bara. Jag rekommenderar Merkur varmt!
Citera
2007-01-21, 15:37
Medlem
MajorToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Hur länge räcker då ett blad? Ja, om man som jag rakar stora ytor och har hyfsad hår- och skäggväxt så behåller väl bladet skärpan 3-5 rakningar. Sen börjar det kännas slött. Eftersom jag rakar huvudet cirka två gånger i veckan så håller ett blad i drygt två veckor. Det är ok, tycker jag. Det är ju ändå ganska mycket hår som skärs av vid varje drag.
Den räcker betydligt längre än så. Jag rakar också huvudet 2-3 ggr i veckan och ett blad håller 2-3 månader om man först kör så kort som möjligt med en trimmer.
Citera
2007-01-21, 15:41
Medlem
Cock_Sparrers avatar
då blir det inhandla en sån ikväll då. Efter jobbet får återkomma med betyg efter andvänt den ett par veckor
Citera
2007-01-26, 09:17
Medlem
Dennos avatar
Härligt att se att fler bojkottar dessa mach super ninja in ya face skithyvlar och satsar på lite kvalitet!
Citera
2007-02-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Härligt att se att fler bojkottar dessa mach super ninja in ya face skithyvlar och satsar på lite kvalitet!

Tycker dock att Gillette "super ninja in ya face" fusion fungerar väldigt bra!
Citera
2007-02-01, 22:41
Medlem
Cock_Sparrers avatar
sådär nu har jag andvänt min ett tag nu. Den får 5/5, Men se om nåt år om man uppgraderar till den bättre. Vilken skillnad det var mellan den här och mach 3

Bästa köpet på länge faktiskt Rek varmt till fler
Citera
2007-02-01, 22:41
Medlem
Vad kostar hyvlarna till Gillettes nya värsting?
Citera
2007-02-02, 11:37
Medlem
8222s avatar
Tack vare den här tråden beställde jag tidigare i veckan en sån där Merkur för 300 bagis från Gents tillsammans med lite annat tjaffs.

Hoppas jag får grejerna snart så får vi se om jag ska tacka er eller förbanna er för att jag beställde saker för 1000 bagis
Citera
2007-02-02, 11:57
Medlem
Även om jag principiellt blivit mer och mer kritisk till alla dessa flashiga märken och femdubbla blad, inte minst med hjälp av den här tråden, så har jag upptäckt att gilette verkar ha lagt lite krut på att kunderna ska slippa skära sig. Med min gamla mach3 är det i princip omöjligt, även om kvalitén på själva rakningen kan ifrågasättas. Alltid nåt.
Citera
2007-02-02, 13:01
Medlem
Giffoxs avatar
Perfekt, funderar på att slänga iväg en beställning på antigen en 34C eller Futur... Skära sig med en Mach3? Tja om den inte ens skär bort skäggstubben som den ska lär den väl inte nå ner till huden heller...

När jag väl håller på.. rekommenderar ni något särskilt rakskum/rakgel & aftershave för runt hundringen+ (styck)? Fördel om produkten finns i välsorterade butiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in