Jag önskar köpa en rakhyvel i en fysisk butik i Stockholm för att få se dem på närmare håll innan jag väljer modell. Vad jag kan se efter att ha skummat igenom alla inlägg har ingen sådan butik föreslagits. NK har nämnts för rakblad, kanske har hyvel också? Var mer?
För att nedgöra skäggstråna så långvarit som möjligt har jag, något burdust, gjort ett försök med en
epilator på en bit av kinden. Den efterlämnade en röd prick för varje hårstrå i två dagar och huden var irriterad ännu längre längre. Ont gjorde det förstås också - skäggstråna är ju grövre än annat hår - men det kanske skulle blivit bättre efter några gånger med både irritationen och smärtan. Dock tyckte jag inte den fick med sig alla strån så jag upphörde.
Kanske kan man använda vax (var man nu hittar sådant) att rycka bort håret med? Jag tänker mig att man då kanske inte måste göra det så ofta som om man rakar sig.
I och med att jag nyligen har avskaffat skägget skulle jag behöva ett rakvatten. Aqua Vera vore klassiskt och kul. Finns det i butik? Senast provade jag med isopropanol i stället (märkt "Undvik kontakt med huden."). Nåja, det sved i alla fall.
Rening genom smärta!