Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Gillettes patent på säkerhetsbladet har löpt ut för flera årtionden sedan. De tillverkar fortfarande bladen i några fabriker men de riktas mot fattigare länders marknader där lokala tillverkare tagit över - det finns massor av olika märken på blad att köpa via nätet tack vare detta!
Ser det som en stor fördel att fler och fler även i västvärlden ser igenom Gillettes ockermetoder och går tillbaks till den egentligen mycket bättre och framförallt billigare säkerhetshyveln.
Min egen standardsetup är en gammal fatboy med shark blad, arko tvål och en riktigt billig borste. Prylar för 100 kronor räcker, trots daglig använding, nästan ett år för mig

Har glömt att uppdatera! kom på det idag när det var dags att byta blad
Köpte en feather rakhyvel och blad, Feather popular tror jag modellen heter om det finns flera.
väldigt lättsam att använda har svårt att tänka mig att det skulle vara svårt att gå från säg gillette fusion till denna men det är säkert individuellt
Framförallt så verkar det vara extremt bra kvalitet på bladen, det märkte jag idag då jag bytte till nytt blad och då har jag ändå knappt reagerat på att bladet nog varit slött ganska länge
kör inte med nån speciell tvål eller så det verkar för jobbigt,och inte behövs det göra om rakningen två gånger som jag har förstått att man "ska" göra
inga inställningsmöjligheter på denna som jag har förstått att det finns på andra modeller, antar det är själva avståndet mellan bladet och kanten som går justera på vissa modeller. Man kan nog på denna "spänna" bladet olika mycket med hjälp av skruven men jag är ganska säker på att det inte är så det är tänkt att man ska göra