Citat:
Ursprungligen postat av
Skrotnisseochhansvanner
Jag tänkte uppdatera mitt safetyrazor kit. Tänkte beställa från:
http://connaughtshaving.com/
Rakhyvel blir merkur 34c
Blad blir ett paket av flera
Men vad tror ni är bra att köpa för borste, rakkräm/tvål, preshave och aftershave? Samt så blir det ett alunstift såklart

Rekommenderar
Omega vildsvinsborste (Boar), väldigt mycket borste för pengarna

.
Ex. 102 (Stor borste), men finns en hel del Boar brushes så är främst att kolla och se vilken som ser trevlig ut. Samtliga torde vara bra.
Tycker personligen att både
Proraso "Liquid After Shave Cream" och
Proraso "Protective Aftershave Cream 100ml" är bra och trevliga produkter

. Även Nivea sensitive aftershave balm är en bra produkt som finns lättillgänglig, vit kork (Finns på ex. Ica och förmodligen de flesta supermarket).
Preshave så fungerar godtycklig glycerin tvål,
ex. Musgo, även proraso
vit eller
grön. Men preshave är inte något som är nödvändigt, men likväl trevliga produkter. Proraso grön har väldigt mycket menthol, och kombinerad med annan produkt med menthol så blir ansiktet hyfsat kallt

.
Raktvål så vill jag nog påstå att
Omega är en av de mest prisvärda tillgängliga, väldigt lik
Proraso Grön (Som också är en trevlig produkt), men huden har bättre glid efter rakning. Finns även
Mitchells Wool fat, väldigt mild doft, men när man väl lär sig att få till bra lödder (den är lite kinkig och kan vara lite småsvår att få till bra lödder ifrån i början och vill bli förvarad i någon burk. Utöver det bra

) så är det en bra produkt. Tycker personligen också om
Ingram, bra Menthol kick

.
Utöver länkade produkter så är
TOBS bra produkter, väldigt bra doft, bra lödder (även om det har en tendens att torka om det får sitta på ansiktet för länge. Så likvärdigt lödder mot ovanstående nämnda, men dyrare pga. doft). Även Prorasos övriga raktvålar/krämer (Blå/Vit/Röd) löddrar bra, doften är dock något annorlunda.
Cella är också bra, men långt ifrån Hypen som det fått på vissa ställen, stark doft av mandel.