2013-06-25, 14:43
Medlem
Messigoals avatar
Feather passade inte min hud öht. Så vilka andra finns där och välja bland? Vill ha lite mjukare blad. Vilka rekommenderar ni och vart kan man beställa bladen? Gents.se har inte så många.
Citera
2013-06-25, 14:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Ja, givetvis! Jag får skylla på rättstavningen i telefonen...

Ska köpa nån burk eller två till av TOOBS och tänkte även testa den gröna Proraso samtidigt.
Antar att Lavendel och den andra luktar gött eller?
Citera
2013-06-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Feather passade inte min hud öht. Så vilka andra finns där och välja bland? Vill ha lite mjukare blad. Vilka rekommenderar ni och vart kan man beställa bladen? Gents.se har inte så många.

www.shaving-shack.com har mycket blad och är dessutom billigare. 60kr kostar frakten oavsett hur mycket man har beställt. De är t.om. snabbare än vissa svenska butiker, vilket är väldigt gött.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ska köpa nån burk eller två till av TOOBS och tänkte även testa den gröna Proraso samtidigt.
Antar att Lavendel och den andra luktar gött eller?

Bägge luktar redigt gott! När man bara öppnar burken med lavender så känns det som att man står i ett fält av lavender, ingen kemisk eller syntetisk doft överhuvudtaget.

Proraso tycker jag luktar gott, men den blir torr väldigt snabbt och min hud gillar den inte alls. Den är dock värd att prova.
Citera
2013-06-25, 19:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Bägge luktar redigt gott! När man bara öppnar burken med lavender så känns det som att man står i ett fält av lavender, ingen kemisk eller syntetisk doft överhuvudtaget.

Proraso tycker jag luktar gott, men den blir torr väldigt snabbt och min hud gillar den inte alls. Den är dock värd att prova.

Ok, gött lavendel är riktigt trevligt!

Sandalwooden är också riktigt "ren" och krämig i lukten och alldeles....alldeles underbar
Citera
2013-06-25, 19:22
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Det här stället tipsade någon om i en tråd här på fb.

http://bestshave.net/

Iaf jag har inte sett något billigare ställe. Jag beställde själv en storpack blad därifrån när jag hade hittat ett som passar mig. Jag kör med Rapira. De säljs i svenska butiker också men till flera gånger högre pris. Det är ett ryskt blad och jag läste någonstans att sådana räknas som vassa så de kanske inte passar dig de heller. Indiska, pakistanska och turkiska blad t.ex. brukar sägas vara mjukare. Japanska är hög kvalitet och vassa men tydligen för styva för vissa personer. Tyska blad är ofta mildare sägs det. Även egyptiska. Beror tydligen både på skärpan, bladets hårdhet, styvhet, tjocklek och eggvinkeln. Även olika ytbehandlingar av bladen påverkar. Finns massor att läsa om blad om man söker lite. Ganska intressant ämne om man som jag är intresserad av blankvapen. Nåja.
Citera
2013-06-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Iaf jag har inte sett något billigare ställe. Jag beställde själv en storpack blad därifrån när jag hade hittat ett som passar mig. Jag kör med Rapira. De säljs i svenska butiker också men till flera gånger högre pris. Det är ett ryskt blad och jag läste någonstans att sådana räknas som vassa så de kanske inte passar dig de heller. Indiska, pakistanska och turkiska blad t.ex. brukar sägas vara mjukare. Japanska är hög kvalitet och vassa men tydligen för styva för vissa personer. Tyska blad är ofta mildare sägs det. Även egyptiska. Beror tydligen både på skärpan, bladets hårdhet, styvhet, tjocklek och eggvinkeln. Även olika ytbehandlingar av bladen påverkar. Finns massor att läsa om blad om man söker lite. Ganska intressant ämne om man som jag är intresserad av blankvapen. Nåja.

Synd bara att deras sample pack var slutsålt
Citera
2013-06-26, 07:38
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Synd bara att deras sample pack var slutsålt

Det har varit "sold out" i över ett år, tror inte han som driver siten orkar plocka ihop dem helt enkelt.

Själv köpte jag mig den gröna proraso efter diskussion här om att den var torr. Efter test så kan jag bekräfta att den är ganska "törstig" men exploderar i massor av härligt lödder bara man tillsätter tillräckligt med vatten och arbetar den i skål med borste en stund
Citera
2013-07-02, 12:19
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Väntat nu 6 dagar på att få hem mina blad, men de har inte kommit. Lär inte få se sakerna i brevlådan heller.

Sidan rekommenderas inte.
Citera
2013-07-02, 13:46
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Väntat nu 6 dagar på att få hem mina blad, men de har inte kommit. Lär inte få se sakerna i brevlådan heller.

Jag antar att du inte läste deras shipping policy?

Citat:
OTHER EUROPEAN ORDERS
Avarage between 7-30 days
if nothing arrived in a month please contact us
http://shop.bestshave.net/shippinginfo.html
Citera
2013-07-02, 14:30
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Jag antar att du inte läste deras shipping policy?

http://shop.bestshave.net/shippinginfo.html

Vafasen, trodde det var samma kille som skrev "ofta snabbare än svenska butiker" längre upp i tråden.
Citera
2013-07-02, 14:53
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Vafasen, trodde det var samma kille som skrev "ofta snabbare än svenska butiker" längre upp i tråden.

Andas lugnt, prylarna kommer. Mest troligt är dock att du får hämta ut det på utlämningsställe.
Citera
2013-07-02, 16:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Jodå de kommer. Det kan dock ta lite tid beroende på vad man har beställt. Räkna med upp till några veckor.
För mig har det någon gång tagit flera veckor. Sedan kom sakerna lite i sänder. Fast kommer, det gör det.
Kan vara värt att få vänta lite med de priserna.

Edit:
Sex dagar. Är det mycket? En del saker som man beställer kommer efter betydligt längre tid än så även om det är inom Sverige.
Senast redigerad av ganglere2 2013-07-02 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in