• 1
  • 2
2019-03-09, 20:54
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolleo
En kompis till mig beställde nyss för 600kr på någon annans kreditkort. Jag tänkte fråga, hur många av er hade polisanmält detta eller bara spärrat kortet?

Du menar att jag upptäckt att någon handlat på mitt kort? I så fall skulle jag polisanmäla om banken krävde det för att betala tillbaka pengarna.

Skulle banken neka återbetalning så skulle jag inte polisanmäla.
Citera
2019-03-09, 21:00
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Självklart hade jag polisanmält puckot.
Citera
2019-03-09, 23:27
Medlem
Onanikrems avatar
Sagt upp bekantskapen, tjuvar är den lägsta formen av liv som finns och de vill jag inte umgås med.
Om kortet tillhörde någon okänd hade jag inte polisanmält, hade det tillhört mig hade jag slagit sönder knäskålarna på den uppsagda bekantskapen.
Citera
2019-03-09, 23:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jag menar inte att jag ska polisanmäla denne person. Det är inte mitt kort, vill bara att min vän ska vara säker.
Snarare än att polisanmäla min kompis skulle jag se över min bekantskapskrets och skaffa mig vettiga vänner jag kan lita på.
Citera
2019-03-09, 23:43
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
En kompis till mig beställde nyss för 600kr på någon annans kreditkort. Jag tänkte fråga, hur många av er hade polisanmält detta eller bara spärrat kortet?

Nej det hade jag inte oavsett om det var mitt kort eller någon annans kort.

Hade sagt till honom vad jag tycker och tänker om det han gör.

Hade det varit mitt kort så hade han fått ha en jävligt bra anledning annars hade jag inte kunnat lita på honom igen men jag hade inte polisanmält honom... däremot omvärderat vår vänskap om han inte hade en mycket bra anledning.

Jag förutsätter alltså nu att personen försökt dölja det.

Har han inte försökt dölja det utan bara använt det av någon anledning och sen berättar så fort vi träffas att han använde mitt kort pga blabla så hade jag inte ens blivit arg.
Citera
2019-03-10, 02:09
Medlem
AlexanderMockbas avatar
Jag hade spärrat kortet men aldrig polisanmält. Du sa kompis...
Citera
2019-03-10, 07:33
Medlem
whiteblacks avatar
Va fan är du på riktigt? Du ska Gola ner din polare för att han har blåst en bank på 600kr?
Citera
2019-03-10, 11:39
Medlem
Självklart,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem