• 1
  • 2
2019-03-09, 19:54
Medlem
En kompis till mig beställde nyss för 600kr på någon annans kreditkort. Jag tänkte fråga, hur många av er hade polisanmält detta eller bara spärrat kortet?
Citera
2019-03-09, 19:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolleo
En kompis till mig beställde nyss för 600kr på någon annans kreditkort. Jag tänkte fråga, hur många av er hade polisanmält detta eller bara spärrat kortet?
Jag hade inte brytt mig. Eller rättare sagt, vad har jag med det att göra, är men en idiot så är man.

Spärra kortet, hur ska man göra det? Eller menar du att man har tillgång till det?
Citera
2019-03-09, 19:57
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Jag hade berättat det för innehavaren av kortet om det är någon man känner. Hade det varit MITT kort hade det varit en automatisk polisanmälan.
Citera
2019-03-09, 19:58
Medlem
Citat:
Spärrat (för att det hjälper).
Polisanmält för principens skull (men det hjälper inte, för lågt belopp så även om det inte direkt är lagligt så kommer det inte utredas eller lagföras, fritt fram att låna folks kort alltså).
Citera
2019-03-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag hade inte brytt mig. Eller rättare sagt, vad har jag med det att göra, är men en idiot så är man.

Spärra kortet, hur ska man göra det? Eller menar du att man har tillgång till det?
Nej jag menar alltså att han har beställt från en tjänst som har knutit kreditkortet. Han har fått tag på kontot och sedan beställt genom sidan, därav behöver man inte knappa in uppgifter m.m.
Citera
2019-03-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Spärrat (för att det hjälper).
Polisanmält för principens skull (men det hjälper inte, för lågt belopp så även om det inte direkt är lagligt så kommer det inte utredas eller lagföras, fritt fram att låna folks kort alltså).
Okej tack för svaret! Så jag antar att han kan känna sig lugn eller?
Citera
2019-03-09, 20:25
Medlem
Klart du inte ska polisanmäla din polare
Citera
2019-03-09, 20:28
Medlem
Citat:
Okej tack för svaret! Så jag antar att han kan känna sig lugn eller?
Vem av dem? Han som äger kortet eller han som handlat?
Citera
2019-03-09, 20:29
Bannlyst
Vad är det du har köpt eller beställt, hade det varit mitt kort en familjemedlems eller god vän så hade jag sett till att få tillbaka pengarna, med en ordentlig ränta.
Citera
2019-03-09, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Klart du inte ska polisanmäla din polare

Nej det räcker som sagt med att se till att pengarna betalas tillbaka med ränta och sedan säga upp bekantskapen med luffaren.
Senast redigerad av Fistfullofmetal 2019-03-09 kl. 20:49.
Citera
2019-03-09, 20:41
Medlem
Jag menar inte att jag ska polisanmäla denne person. Det är inte mitt kort, vill bara att min vän ska vara säker.
Citera
2019-03-09, 20:49
Bannlyst
Citat:
Jag menar inte att jag ska polisanmäla denne person. Det är inte mitt kort, vill bara att min vän ska vara säker.

Säker från vad, är det en kompistjuv vi har att göra med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in