Citat:
Efter att ha läst Expressens långa reportage av henne idag skulle hon aldrig ha suttit i Bryssel. En enda lång smörartikel bestående av en narcissistiskt och hämndlysten kvinnas störda verklighetsuppfattning. På frågan vad hon mest var nöjd med i Bryssel: "Allt jag gjort" svarade Wikström, och så inte ett enda exempel på vad hon gjort. Man måste - även om jag inte röstade på Folkpartiet - kunna ställa krav på att våra ledande politiker är normala och arbetar oegennyttigt för Sverige och folket. Dom behöver inte vara begåvade eller kunniga. Men dom skall vara som de flesta mänskor i vardagen - hyggliga, ärliga och ha vanligt bondförnuft och ha normal etik i sin uppsättning. Bra att vi slipper skräckexemplet i fortsättningen. Det är media som ansvarar för att såna som Wikström kommer fram och kan hållas. Inte många svenskar visste vem hon var förrän hon själv trädde fram och avslöjade sig i februari. Artikeln om henne i tabloiden idag var som hämtad från Vogue.
Hon verkar ganska bitter. Hon säger att nya toppkandidaten var delaktig i att hon blir petad men ger ingen mer information. Hon tycks ha en del sunda värderingar, tänker på att hon inte vill att någon ska behöva dö själv, men frågan är om hon egentligen gjort något för att motverka det?
Det märks att hon gillar sig själv väldigt mycket. Finns nog chans/risk att hon lämnar liberalerna. Hon tycks inte vilja rösta på dem i EU - valet och säger inte längre "vi" utan "dem" om sitt parti. Hoppas hon inte byter till socialdemokraterna nu bara. Men hon är nog mer centerpartist eller moderat tror jag.
Hon kommer ju inte ha något heltdsuppdrag som poitiker nu åtminstone fram till 2022 eftersom hon varken sitter i regering, riksdag, EU-parlament eller som borgarråd. Få se om det här är slutet på hennes politiska karriär nu...
Hon tycks göra en pudel nu och påstå att hon tänkte lämna styrelseuppdragen, något det inte lät som hon tänkte göra när hon i tv4 nyhetsmorgon körde med sitt "jag är stolt" tal.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...-valhemlighet/
Citat:
Kommer du själv att rösta på Liberalerna i EU-valet?
– I det här läget… jag önskar naturligtvis Liberalerna all framgång, men i det här läget så bibehåller jag min valhemlighet.
– I det här läget… jag önskar naturligtvis Liberalerna all framgång, men i det här läget så bibehåller jag min valhemlighet.
https://www.expressen.se/nyheter/wik...oppkandidaten/
Citat:
Främst ska kritiken ha kommit från Maria Arnholm, uppger Cecilia Wikström för DN.
Hon riktar även kritik mot Karin Karlsbro. Efterträdaren uppges ha varit delaktig i processen som ledde till hennes avsättning.
– Hon (Karin Karlsbro reds. anm) har haft en aktiv roll i att det blev så här, säger Cecilia Wikström till DN.
Den före detta EU-toppen berättar att hon var beredd att lämna sina styrelseposter och att hon tänkte ge besked om det i samband med vårens och sommarens årsstämmor. Hon funderade också på att skänka bort sina arvoden.
Men innan dess blev hon petad
Hon riktar även kritik mot Karin Karlsbro. Efterträdaren uppges ha varit delaktig i processen som ledde till hennes avsättning.
– Hon (Karin Karlsbro reds. anm) har haft en aktiv roll i att det blev så här, säger Cecilia Wikström till DN.
Den före detta EU-toppen berättar att hon var beredd att lämna sina styrelseposter och att hon tänkte ge besked om det i samband med vårens och sommarens årsstämmor. Hon funderade också på att skänka bort sina arvoden.
Men innan dess blev hon petad
Ser gärna att L är ett av de partier som tappar sina EU-mandat.