• 1
  • 2
2019-03-09, 12:14
Medlem
fleshrippers avatar
Hur stor är summan du är skyldig och vart kommer skulden ifrån?
Citera
2019-03-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns väl ingen som anställer nån svart idag med alla rot och rutavdrag (i så fall måste de ha IQ som en fiskmås)

svetsare,målare,snickare,trädgårds arbetare,

ja du det finns massa möjligheter inom dom yrkena att jobba svart eller tillverka egna saker och sälja,,,

jag själv är utbildad svetsare och kan börja tillverka typ cargo bikes,laga rost skador, och massa annat det kan jag göra svart men ända anledningen jag inte börjat med med sådant är för att jag itne har något ställe o syssla med sådant bor i lägenhet men hade jag haft en tig svets så hade det inte vart några problem att sitta i köket o svetsa så det går bara man vill
Citera
2019-03-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Jo tyvärr. Alla har inte privatpersoner som kunder och även rot/rut exkluderar visa saker som exempelvis bygga pool, bygga garage, bilrekond, mm. Frisörerna som klipper dig för under en hundring kör knappast vitt heller.
Du vet inte mycket du 😂
Citera
2019-03-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
svetsare,målare,snickare,trädgårds arbetare,

ja du det finns massa möjligheter inom dom yrkena att jobba svart eller tillverka egna saker och sälja,,,

jag själv är utbildad svetsare och kan börja tillverka typ cargo bikes,laga rost skador, och massa annat det kan jag göra svart men ända anledningen jag inte börjat med med sådant är för att jag itne har något ställe o syssla med sådant bor i lägenhet men hade jag haft en tig svets så hade det inte vart några problem att sitta i köket o svetsa så det går bara man vill
Man måste va bra obegåvad om man tar in svartjobb på detta med resultat att inga garantier gäller osv.. är väl pöbeln som köper i svart arbetskraft i brist på bättre vetande
Citera
2019-03-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Man måste va bra obegåvad om man tar in svartjobb på detta med resultat att inga garantier gäller osv.. är väl pöbeln som köper i svart arbetskraft i brist på bättre vetande

säljer du dina tjänster svart så kan du ju själv välja om kunden i fråga ska ha någon sorts garanti men många som säljer tillverkar och säljer skit svart väljer ju att inte göra det men liksom vill man få mer svarta pengar så får man faktiskt ställa upp under en viss tid
Citera
2021-03-31, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonkolan
Har fått veta att jag kommer få några tusen från skatteåterbäringen, har skulder hos kronofogden och läste att dom pengarna i första hand kommer gå till KFM. Finns det något sätt att kringgå detta?

Finns två alternativ:
1:a Är att gilla läget och bli ev. skuldfri
2:a Är att inte deklarera i huvud taget, då går straffavgiften först till Skatteverket att du inte har lämnat in i tid. Först i tre olika etapper, blir det då pengar över efter detta, så kan KF få resterande belopp, alt. att du bli sköntaxaerad av Skatteverket, då kan du få ev. upptaxering på ytterligare skatt, men lång process.
Skatteverket: https://www.skatteverket.se/privat/e...800077722.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in