• 1
  • 2
2019-03-09, 00:18
Medlem
Har fått veta att jag kommer få några tusen från skatteåterbäringen, har skulder hos kronofogden och läste att dom pengarna i första hand kommer gå till KFM. Finns det något sätt att kringgå detta?
Citera
2019-03-09, 00:21
Medlem
Nej, tack och lov. Sluta var en bäbis och betala dina skulder
Citera
2019-03-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonkolan
Har fått veta att jag kommer få några tusen från skatteåterbäringen, har skulder hos kronofogden och läste att dom pengarna i första hand kommer gå till KFM. Finns det något sätt att kringgå detta?
Genom att betala skulderna innan skatteåterbäringen kommer. Det är onekligen rimligt att tillskott som gör att skulder kan reduceras prioriteras, så se det som en fördel att skulden minskas och med det även räntekostnaderna.
Citera
2019-03-09, 00:25
Medlem
Ja, betala dina skulder. Sen kan du få din skatteåterbäring.
Citera
2019-03-09, 00:40
Medlem
Fan vad värdelöst.... aja tack för svar!!
Citera
2019-03-09, 00:43
Medlem
Citat:

finns sätt att göra men inte för denna omgången men börja jobba svart så behöver du inte betala en ända krona i skatt
Citera
2019-03-09, 05:42
Medlem
Haajibs avatar
Ta ett lån och betala av skulden till kronofogden

Skatteåterbärningen blir din.
Citera
2019-03-09, 08:12
Medlem
luddesbros avatar
Stå för din egen handling. Varför ska andra betala sina skulder?
Citera
2019-03-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
finns sätt att göra men inte för denna omgången men börja jobba svart så behöver du inte betala en ända krona i skatt
Finns väl ingen som anställer nån svart idag med alla rot och rutavdrag (i så fall måste de ha IQ som en fiskmås)
Citera
2019-03-09, 10:16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ibland missar de skatteåterbäringen vad jag förstått. Har du tur så får du pengarna, har du löneutmätning?
Citera
2019-03-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ibland missar de skatteåterbäringen vad jag förstått. Har du tur så får du pengarna, har du löneutmätning?

Just nu är min inkomst noll. Inte ens bidrag, men när jag hade aktivitetsersättning hade jag utmätning på ca en tusenlapp i månaden.
Citera
2019-03-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns väl ingen som anställer nån svart idag med alla rot och rutavdrag (i så fall måste de ha IQ som en fiskmås)

Jo tyvärr. Alla har inte privatpersoner som kunder och även rot/rut exkluderar visa saker som exempelvis bygga pool, bygga garage, bilrekond, mm. Frisörerna som klipper dig för under en hundring kör knappast vitt heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in