Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Kvällens BSF,
Alexander, resan var väl okej efter vad jag kunde se, men inte så mycket närhet mellan honom och Madeleine efter vad vi fick se och jag känner att det är nåt som inte stämmer mellan dom. Hon är på tok för kall och tråkig för honom kan jag tycka mer och mer. Det verkar ju som att Alexander vill betydligt mer och gå fortare fram. Sen i trailern inför nästa vecka så verkade han ju inte enormt munter när Linda kommer. Han sa ju nåt i stil med.."nja det blev ju att man tänker mer och mer på henne"...jag får känslan att det är nån annan tjej än Madeleine han tänker på?! Tror inte speciellt mycket på detta par......
Pelle, Mysig resa med roliga inslag (picknicken) och en hel del mys och kärlek. Där kommer det nog hålla för livet tror jag. Ska bli kul att se hur dom har det på gården nästa vecka i uppföljningen

.
Jimmy, verkar rulla på bra mellan honom och Emelie under resan i Österrike och jag hoppas det blir långvarigt mellan dom. Jimmy vore så värd det efter allt han gått igenom. Men blir lite tveksam när jag såg trailern inför nästa vecka, han verkade inte heller överdrivet munter, men kan ju vara vinklat så bara.
Oscar, var roligt att se honom och Cissi nere i Kroatien, aktiviteter som verkligen passade dom och det var så mycket kärlek som gjorde en varm i hjärtat hemma i soffan

. Man fick ju till och med höra dem säga de magiska orden till varandra

. Där vill jag verkligen att det ska mynna ut i nåt livslångt för dem är ju bara som gjorda för varandra. Hoppas verkligen det bara är vinklat så att man som tittare ska bli orolig att dem gjort slut. Han ser ledsen ut och säger till Linda med konstig röst "nej hon är inte riktigt här" när hon frågar efter Cissi. Hoppas verkligen inte att det gick åt skogen för dem!
All heder åt Alexander som har uppvisat ett enormt tålamod med Madeleine. Han är den bonde som jag har sympatiserat mest med denna säsong. Där sa ju Madeleine också saker som var fina om honom. Ja, vi får se om det har hållit eller inte, svårt att bedöma. Jag tycker inte att hon är kall och tråkig, snarare blyg och försiktig. Kanske de har olika syn på hur deras förhållande ska utvecklas?
Att Pelle och Karin skulle behöva genomlida den fruktansvärt äckliga maten under picknicken tycker jag var oerhört taskigt. Kan islänningarna inte bara ta fram något som ger smak snarare än avsmak? Det ser hur som helt bra ut mellan dem och de kommer att dansa tillsammans ofta ute i logarna. Karin har hela tiden varit det självklara valet, tycker jag.
Jimmy talade i trailern förmodligen om tidigare förhållanden och vad som hade hänt om han inte var med i Bonde Söker Fru. Emelie passar bra för honom, fast man som tv-tittare höjde på ögonbrynen när han valde henne.
Ja, Oscar och Cissi ser ut att vara riktigt tajta tillsammans. Jag har svårt att tro att hon de inte skulle vara tillsammans så kort tid efter.
Uffe och Anna har jag vissa tvivel om faktiskt. Uffe har ju sin bästa kompis som råkar vara kvinna, och som förmodligen har mycket att säga till om och därmed också komma emellan dem. Anna kommer troligen inte att acceptera detta, så antingen går hon eller så går tjejkompisen, om det nu blir så seriöst att de ska flytta ihop, inte helt säkert ännu då Anna fortfarande verkar avvaktande.
Mattias och Louise var inte svårt att gissa sig till, men det är helt klart ett fel-val. Troligen är det Louises vänskap med Anna som avgjorde valet då Uffe har varit en viktig rådgivare. Louise är en självsäker stadstjej som vet att hon kan linda de flesta män runt fingret. Vad hon ser hos Mattias är en gåta då de inte alls passar ihop, möjligen som vänner om ens det.