2019-12-08, 23:02
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Varför är det ingen bonde som frågar om Linda "vill stanna på gården?"

Jag tycker alla bönder borde åkt till samma destination. Blir bäst tv då, se vem som jämför sig med andra osv. Få fram lite osäkerhet.

Blir intressant att se hur det går för Alexander, veckans cliffhanger. Verkar dock som att han väljer att filosofera och vandra iväg mentalt istället för att spänna på sin brud. Vill man att det ska gro något måste man så fröna i god tid.
Citera
2019-12-11, 11:09
Medlem
Varför valde han inte Sonnelie ;,(
Citera
2019-12-11, 20:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fissure88
imorgon sänds avsnittet på teve, återkom och berätta om utfallet efteråt, tackar!, jag blir ensam i den här tråden förvisso med tanke på att Com-hem nog har nersläckt er Tv4 idag , det får bli min hämnd

Det är ju löjligt att dessa bönder måste berätta att dom fullbordat samlag
direkt, Oscar fnissar om att det blev sent igår, intresseklubben antecknar
Tv4's intervjuare

Madde ska tydligen inte berätta för kameran vilka frågetecken hon har

Oscar öppnar dörren iförd enbart kalsingar utan att skyla sig när en kevinnlig portie
kommer med frukostvagn, varför drog han gränsen vid kalsingarna?,
mer avslappnad än så kan man väl vara

Dom 3 magiska orden pockar på i Pelles skalle, låt det komma ut
"Jag gör slut"
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-11 kl. 20:57.
Citera
2019-12-11, 20:37
Bannlyst
Vad var det för äckliga grisöron med flugor på?
Citera
2019-12-11, 20:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Den var ganska lik Pelle

Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Vad var det för äckliga grisöron med flugor på?
Hade det inte varit för flugorna sittandes på det där får-kraniet hade det ju varit utsökt att slicka på herober det är en fluga i min innan-mat

Oscar smaskar när han äter, därigenom hoppas vi på en dealbreaker, det verkar
faktiskt så att döma av trailern till nästa vecka, såhär är det ju jämt....dom
som ger intryck av att att vara mest sammansvetsade kommer att bryta upp
i det här skoj-programmet
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-11 kl. 21:02.
Citera
2019-12-11, 21:30
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Min teori är att Alexander var alldeles för på på natten, kanske försökte ta initiativ till sex, och Madeleine blev lite rädd då hon vill gå långsamt fram. Men nu verkar de rett upp det och resan gick ju bra.
Citera
2019-12-11, 21:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jimmy blev nog en stor besvikelse för många tv-tittare, det lyftes på ögonbryn där när han dissade Jonna. Men det är inte alltid som böndernas val återspeglar tv-tittarnas val.
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, Jimmys val var lite oväntat så sett, men som sagt handlar en del om klippning. Sedan vet vi till skillnad från bönderna & brevskrivarna inte allt som sker på gården. Teamet åkte väl vid 22 och kom vid 08 tyckte jag nån sa så även om det är natt mellan det så kan en del snack och annat ske utan teamet på plats.

Jag kanske tillhör minoriteten här men jag trodde hela tiden att Jimmy skulle välja Emelie.
Hon kändes som den starkaste kandidaten redan från början och den han hela tiden talade väl om och kallade vacker.
Jonna dök upp mer på slutet men jag fick aldrig känslan av att han klickade på samma sätt med henne.
Bra jobbat av redigeringen att så många blev lurade får man väl säga
Citera
2019-12-11, 21:44
Medlem
Lostworlds avatar
Mattias, Mattias, Mattias - herregud... Vad ska man säga
Det är ju inget ont i honom men Louise, vad ser hon hos honom?
Linda frågade "vad finns det här" och det är en fråga som definitivt behöver ett svar.
Louise måste ha stött på snyggare, smartare och mer vältaliga män i sitt liv som hade varit en bättre matchning för henne. Detta är ju helt absurt. Man sitter som ett frågetecken.

Sen fattar jag inte hur en bonde, som lever på landet och som dessutom jobbar som brandman, kan vara rädd för humlor och spindlar! Manligt värre.
Även Louise såg lite tveksam ut. Återigen, jag fattar ingenting.
Run Louise run.

Citat:
Ursprungligen postat av Fissure88
Båda tjejerna är för bra för Mattias.
Han borde satsa på lite kurser i retorik samt gå på lite kbt för sin humle- och spindelskräck.
Slita sig från gymmet och odla lite andra intressen som stimulerar intellektet.
Först därefter borde han försöka sig på dejting igen.
Senast redigerad av Lostworld 2019-12-11 kl. 21:51.
Citera
2019-12-11, 22:17
Medlem
Kvällens BSF,

Alexander, resan var väl okej efter vad jag kunde se, men inte så mycket närhet mellan honom och Madeleine efter vad vi fick se och jag känner att det är nåt som inte stämmer mellan dom. Hon är på tok för kall och tråkig för honom kan jag tycka mer och mer. Det verkar ju som att Alexander vill betydligt mer och gå fortare fram. Sen i trailern inför nästa vecka så verkade han ju inte enormt munter när Linda kommer. Han sa ju nåt i stil med.."nja det blev ju att man tänker mer och mer på henne"...jag får känslan att det är nån annan tjej än Madeleine han tänker på?! Tror inte speciellt mycket på detta par......

Pelle, Mysig resa med roliga inslag (picknicken) och en hel del mys och kärlek. Där kommer det nog hålla för livet tror jag. Ska bli kul att se hur dom har det på gården nästa vecka i uppföljningen .

Jimmy, verkar rulla på bra mellan honom och Emelie under resan i Österrike och jag hoppas det blir långvarigt mellan dom. Jimmy vore så värd det efter allt han gått igenom. Men blir lite tveksam när jag såg trailern inför nästa vecka, han verkade inte heller överdrivet munter, men kan ju vara vinklat så bara.

Oscar, var roligt att se honom och Cissi nere i Kroatien, aktiviteter som verkligen passade dom och det var så mycket kärlek som gjorde en varm i hjärtat hemma i soffan . Man fick ju till och med höra dem säga de magiska orden till varandra . Där vill jag verkligen att det ska mynna ut i nåt livslångt för dem är ju bara som gjorda för varandra. Hoppas verkligen det bara är vinklat så att man som tittare ska bli orolig att dem gjort slut. Han ser ledsen ut och säger till Linda med konstig röst "nej hon är inte riktigt här" när hon frågar efter Cissi. Hoppas verkligen inte att det gick åt skogen för dem!
Citera
2019-12-11, 22:20
Medlem
dialektikers avatar
Vad ÄTER Karin och Pelle för läskigt? Ruttna djur med massa flugor på.
Fattar ingenting.
Citera
2019-12-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kvällens BSF,

Hoppas verkligen det bara är vinklat så att man som tittare ska bli orolig att dem gjort slut. Han ser ledsen ut och säger till Linda med konstig röst "nej hon är inte riktigt här" när hon frågar efter Cissi. Hoppas verkligen inte att det gick åt skogen för dem!

Mycket är ju vinklat just för att vi tittare ska fundera och vilja se nästa avsnitt....

Ett par är ju självklart, sedan får vi väl se med de andra!
Citera
2019-12-11, 23:10
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kvällens BSF,

Alexander, resan var väl okej efter vad jag kunde se, men inte så mycket närhet mellan honom och Madeleine efter vad vi fick se och jag känner att det är nåt som inte stämmer mellan dom. Hon är på tok för kall och tråkig för honom kan jag tycka mer och mer. Det verkar ju som att Alexander vill betydligt mer och gå fortare fram. Sen i trailern inför nästa vecka så verkade han ju inte enormt munter när Linda kommer. Han sa ju nåt i stil med.."nja det blev ju att man tänker mer och mer på henne"...jag får känslan att det är nån annan tjej än Madeleine han tänker på?! Tror inte speciellt mycket på detta par......

Pelle, Mysig resa med roliga inslag (picknicken) och en hel del mys och kärlek. Där kommer det nog hålla för livet tror jag. Ska bli kul att se hur dom har det på gården nästa vecka i uppföljningen .

Jimmy, verkar rulla på bra mellan honom och Emelie under resan i Österrike och jag hoppas det blir långvarigt mellan dom. Jimmy vore så värd det efter allt han gått igenom. Men blir lite tveksam när jag såg trailern inför nästa vecka, han verkade inte heller överdrivet munter, men kan ju vara vinklat så bara.

Oscar, var roligt att se honom och Cissi nere i Kroatien, aktiviteter som verkligen passade dom och det var så mycket kärlek som gjorde en varm i hjärtat hemma i soffan . Man fick ju till och med höra dem säga de magiska orden till varandra . Där vill jag verkligen att det ska mynna ut i nåt livslångt för dem är ju bara som gjorda för varandra. Hoppas verkligen det bara är vinklat så att man som tittare ska bli orolig att dem gjort slut. Han ser ledsen ut och säger till Linda med konstig röst "nej hon är inte riktigt här" när hon frågar efter Cissi. Hoppas verkligen inte att det gick åt skogen för dem!

All heder åt Alexander som har uppvisat ett enormt tålamod med Madeleine. Han är den bonde som jag har sympatiserat mest med denna säsong. Där sa ju Madeleine också saker som var fina om honom. Ja, vi får se om det har hållit eller inte, svårt att bedöma. Jag tycker inte att hon är kall och tråkig, snarare blyg och försiktig. Kanske de har olika syn på hur deras förhållande ska utvecklas?

Att Pelle och Karin skulle behöva genomlida den fruktansvärt äckliga maten under picknicken tycker jag var oerhört taskigt. Kan islänningarna inte bara ta fram något som ger smak snarare än avsmak? Det ser hur som helt bra ut mellan dem och de kommer att dansa tillsammans ofta ute i logarna. Karin har hela tiden varit det självklara valet, tycker jag.

Jimmy talade i trailern förmodligen om tidigare förhållanden och vad som hade hänt om han inte var med i Bonde Söker Fru. Emelie passar bra för honom, fast man som tv-tittare höjde på ögonbrynen när han valde henne.

Ja, Oscar och Cissi ser ut att vara riktigt tajta tillsammans. Jag har svårt att tro att hon de inte skulle vara tillsammans så kort tid efter.

Uffe och Anna har jag vissa tvivel om faktiskt. Uffe har ju sin bästa kompis som råkar vara kvinna, och som förmodligen har mycket att säga till om och därmed också komma emellan dem. Anna kommer troligen inte att acceptera detta, så antingen går hon eller så går tjejkompisen, om det nu blir så seriöst att de ska flytta ihop, inte helt säkert ännu då Anna fortfarande verkar avvaktande.

Mattias och Louise var inte svårt att gissa sig till, men det är helt klart ett fel-val. Troligen är det Louises vänskap med Anna som avgjorde valet då Uffe har varit en viktig rådgivare. Louise är en självsäker stadstjej som vet att hon kan linda de flesta män runt fingret. Vad hon ser hos Mattias är en gåta då de inte alls passar ihop, möjligen som vänner om ens det.
Senast redigerad av fitz-hume 2019-12-11 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in