• 2
  • 3
2019-03-09, 12:23
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Du har haft det i ca 5 år, gå till vårdcentralen och låt en läkare titta på det! Har kollar bilden det se inte bra ut alls, tror inte alla välvilliga inlägg här hjälper dig.
Citera
2019-03-09, 15:29
Medlem
Bartman777s avatar
Som många redan sagt, vänd dig till vården och låt någon som kan, kolla på det.

Sen skulle jag rekommendera denna tvål: https://www.svensktkosttillskott.se/...-soap?da=14-86

Den innehåller oljor, är lugnande och gör huden len. Jag menar alltså inte att du ska använda den för att försöka bli av med dina problem nu, du ska som sagt vända dig till vården för det.

Men när allt är bra sen, så skulle jag rekommendera dig att börja använda den där tvålen, jag tycker den fungerar utmärkt.

Så här står det på sidan, om tvålen:

Citat:
Ekologisk Hampatvål med välgörande fettsyror

Ekologisk Hampa tvål är rik på GLA och omega-3-fettsyror. I denna tvål har dessa välgörande ämnen blandats med andra naturliga väldoftande oljor och rättvisemärkt ekologiskt grönt te. Huden återfuktas och får mer lyster samtidigt som tvålen är lugnande och berikande. Passar normal och torr hudtyp.

Ren - Inga artificiella färger, dofter, konserveringsmedel eller blekmedel
Antiinflammatorisk
RSPO godkänd palmolja
Biologiskt nedbrytbar

Lycka till!
Citera
2019-03-09, 17:19
Medlem
AC3 comfort brukar funka bra till ändtarmsbesvär men i ditt fall hade jag nog vänt mig till vårdcentralen, alternativt någon app-läkare om det känns för jobbigt att gå till vårdcentralen.
Citera
2019-03-09, 19:26
Bannlyst
Jag inser att du vill väl, men är det inte lite tveksamt att använda hydrokortison i anus?

Ska vi vara riktigt ärliga är kortison ett celldödande medel, och för det andra så står det på den medföljande packsedeln, att man inte bör använda på slemhinnor.

Personligen har jag inga problem där nere, men jag reagerade lite på ditt tips. Det kanske funkar kanon, men det låter lite farligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Svulken
Köp hydrokortison salva på apoteket, smörj 2ggr per dag. Var noga med att tvätta och smörja efter bajturerna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in