2019-03-08, 20:40
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Bara en fundering: Hur fan håller man rövhålet luftigt? Ska man lufta det med hjälp av tarmen eller ska man gå och sära hela dagarna?
Haha, bra fråga. Luftiga kläder ex v
Citera
2019-03-08, 20:41
Bannlyst
Jag vägrar titta på sådana bilder, men försök att mjuka upp huden med en salva. Det borde möjligen motverka att du flagnar i huden. Tvätta händerna efteråt!

Jag kan förstå att du inte vill kontakta sjukvården. Har du tur är det en manlig äldre sur gubbe. Men värst är det där gamla ålderdomliga redskapet dom fortfarande använder för att blottlägga anus.

Jag glömmer aldrig det där knirriga och vevande ljudet som kändes som en evighet.
Citera
2019-03-08, 20:42
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag vågar inte titta på bilden.

Men jag rekommenderar starkt en salva som heter Xyloproct till alla som har problem med analen. Det är en mirakelmedicin som helar. Den innehåller även bedövningsmedel så den tar bort all smärta och klåda. Finns på alla apotek, bara att gå till kassan och säga att "en tub Xyloproct, tack". (Den finns tyvärr inte på hyllorna för den måste förvaras i kyl.) Inte det minsta pinsamt och ingen kommer att bry sig det minsta!
Citera
2019-03-08, 20:49
Medlem
slimharlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiNDFUCK3D
Använder Lactacyd intim tvål men det hjälper inte... har provat flera olika men tror inte det är det som orsakar det...

Hur länge väntar du med att ta på dig underkläder efter duschen? Hur många gånger per dag duschar du?

Att tvätta sig mer än en gång per dag och att ta på sig tajta kläder direkt efter duschen, kan leda till svampinfektioner då huden inte hinner torka och fukten stängs in.

Försök att vänta en halvtimme efter varje dusch med att klä på dig, ett tips är att köra kommando och bara ha ett par luftiga shorts efter duschen.

Se också till att sova naken på nätterna då det håller alla intomområden luftade under hela den tiden på dygnet.
Senast redigerad av slimharlot 2019-03-08 kl. 20:52.
Citera
2019-03-08, 20:54
Medlem
Gå till doktorn.
Här du tur så kanske det är en någorlunda ung, kvinnlig läkare som undersöker dig...
Citera
2019-03-08, 21:06
Medlem
rosa_humlas avatar
Barnolja fungerar bra för att motverka torkan, testa att sätta dig i badet, smörja in med barnolja ett par gånger och sedan lägga dig på sidan i fosterställning för att vädra där bak, förslagsvis medan du ser en film eller liknande.

Xyloproct är mot hemorrojder. Har du smärta kan du använda Xylocain-salva som även det finns recepfritt på apoteket, ska dock inte användas på öppna sår

Som andra sagt, gå till doktorn. Det är mindre pinsamt än att fota av och ladda upp ett foto av sitt anus på internet tbh. Eller app-doktor, för bild har du ju redan.
Citera
2019-03-08, 21:14
Medlem
Cloecuds avatar
Det kan vara fistlar. Då hjälper det inte med krämer tyvärr utan då får du gå till en läkare. Hade det varit jag som led av det du lider av så hade jag sprungit dit på en gång, pinsamt eller inte!

Här kan du läsa mer. Finns även bilder på hur en fistel kan se ut. https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1256
Citera
2019-03-08, 21:25
Bannlyst
Citat:
Har inte några könssjukdomar heller. Har inte testat någon salva eller medicin mot det för trott att det ska läka av sig själv, men det gör inte det... Vill inte gå till läkare! haha

Någon som vet vad det kan vara? Någon bra salva kanske? Tror ni det är vanlig analklåda fast som jag kliat sönder?

Är noga med hygien och duschar varje dag med tvål och vatten, brukar ta koksaltlösning eller badda det med alkohol när det är som värst, hjälper lite men kommer alltid tillbaka. Är det kanske att man torkar sig för hårt?

Här är en bild på det

https://imgur.com/a/a7ui5zX

Tacksam för svar ha en trevlig fredag!!!

Hur vet du att du inte har någon könssjukdom?
Ser ju faktiskt ut och låter som beskrivningen av herpes.

Du verkar överdriva med tvålen och duschandet, så är väl inte konstigt att det inte blir bra om du hållit på såhär i 5 år .
Citera
2019-03-08, 21:30
Medlem
Fistkramps avatar
inotyol heter lösningen för dig, svabba på och låt sitta i en eller två veckor

Trevlig fredag på dig med
Citera
2019-03-08, 21:31
Medlem
Citat:
Hej!
Jag har sedan flera år tillbaka haft sår eller utslag runt om analöppningen och ut mot skinkorna. När det är som värst så täcker det hela "skåran" mellan skinkorna. Det svider, kliar och blir massor av död hud som trillar av i området.

Har som sagt haft det i flera år nu, kanske 5 år, och det går aldrig bort. Jag har inte visat upp det här för någon för det är pinsamt. Har inte några könssjukdomar heller. Har inte testat någon salva eller medicin mot det för trott att det ska läka av sig själv, men det gör inte det... Vill inte gå till läkare! haha

Någon som vet vad det kan vara? Någon bra salva kanske? Tror ni det är vanlig analklåda fast som jag kliat sönder?

Är noga med hygien och duschar varje dag med tvål och vatten, brukar ta koksaltlösning eller badda det med alkohol när det är som värst, hjälper lite men kommer alltid tillbaka. Är det kanske att man torkar sig för hårt?

Här är en bild på det

Köp silonsalva eller inotyol

Vattenfasta sen en vecka så du inte använder prutten så mycket.

Smörj så du är smord hela tiden. En fb-dase bör kunna glida in utan problem.
Citera
2019-03-08, 21:34
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Hej!
Jag har sedan flera år tillbaka haft sår eller utslag runt om analöppningen och ut mot skinkorna. När det är som värst så täcker det hela "skåran" mellan skinkorna. Det svider, kliar och blir massor av död hud som trillar av i området.

Har som sagt haft det i flera år nu, kanske 5 år, och det går aldrig bort. Jag har inte visat upp det här för någon för det är pinsamt. Har inte några könssjukdomar heller. Har inte testat någon salva eller medicin mot det för trott att det ska läka av sig själv, men det gör inte det... Vill inte gå till läkare! haha

Här är en bild på det

Det där ser ut som dermatit som behöver en god dos av kortison. Använd inte tvål och absolut inte alkohol då det torkar ut huden. Besök VC du kommer verkligen få den hjälp du behöver!
Citera
2019-03-08, 22:12
Medlem
Köp hydrokortison salva på apoteket, smörj 2ggr per dag. Var noga med att tvätta och smörja efter bajturerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in