2019-03-08, 17:03
Medlem
frantiks avatar
Bara jag som fastnat för detta fantastiska band?
Någon slags mix av NWOBHM, Thin Lizzy (soundet) och lite pop-influenser här och var.
Rekommenderar verkligen er att lyssna in er på konceptalbumet Excerpts from a future Past.
Dom har ju en slags sci-fi inriktning i sin image, men det känns lite som att dom tar sådär superseriöst utan lite mer med glimten i ögat.

Vill ni ha en mjukstart så ska ni definitivt lyssna på Star Rider, den låten fick mig helt hooked. Så simpel men ändå så intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=jbfsALc7pPc
Citera
2019-03-08, 18:43
Avstängd
Adelaides avatar
Riktigt bra band. Såg dem live för ett par månader sedan och blev positivt överraskad. Excerpts From A Future Past är ett ganska skön album.
Citera
2019-03-08, 22:50
Medlem
Rebali179s avatar
Ett av mina favoritband från Linköping.
Ser verkligen fram emot den nya skivan som är en avslutning på deras konceptskivor.
StarRider finns här hemma på Flexskiva.

Excerpts From A Future Past skivan tröttnar man inte på i första taget
Citera
2019-03-08, 22:53
Medlem
Rebali179s avatar
Hällas - Excerpts From a Future Past (Full Album 2017) finns på Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=x24ckW7vHj4
Citera
2019-03-09, 13:51
Medlem
Brymans avatar
Har fått detta band rekommenderat för mig ungefär 5 gånger av samma polare. Astral Seer och Star Rider är de enda låtarna som fastnat, men jag kommer absolut lyssna på framtida alster. Det känns som att gränsen mellan undermålighet och briljans är hårfin när det kommer till Hällas - Det finns verkligen potential här.
Citera
2019-03-09, 16:37
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Har fått detta band rekommenderat för mig ungefär 5 gånger av samma polare. Astral Seer och Star Rider är de enda låtarna som fastnat, men jag kommer absolut lyssna på framtida alster. Det känns som att gränsen mellan undermålighet och briljans är hårfin när det kommer till Hällas - Det finns verkligen potential här.
Då det händer väldigt mycket i låtarna så kräver dom också många lyssningar för att ”fatta” dom.
Rekommenderar dig The Golden City of Semyra.
Citera
2019-03-09, 16:57
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Då det händer väldigt mycket i låtarna så kräver dom också många lyssningar för att ”fatta” dom.
Rekommenderar dig The Golden City of Semyra.

Ok, jag ska ge skivan några fler spinn!
Citera
2019-03-10, 03:03
Medlem
Rebali179s avatar
Hällas musik gör ibland att man måste lyssna på deras skivor flera gånger.
Börja med deras Första skiva Dock är det en EP med 6 låtar som ändå räknas som ett album.
Hällas - Hällas heter den

Skivorna växer och jag ser verkligen fram emot deras tredje skiva som kommer nu snart.
Det skall bli riktigt roligt att få höra nytt material snart
Citera
2019-03-16, 19:58
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Ok, jag ska ge skivan några fler spinn!
Status?

För min del växer det bara mer och mer. Man lär sig hantera partierna och förstå dom bättre. Det är verkligen skitsnygg musik.
För mig påminner det lite om hur jag kom in på Zeppelin. Man hörde Stairway to Heaven och sen försökte man ta sig igenom plattorna. Till en början kändes det komplicerat och "för stort" att ta in.
Men sedan sitter man där och bara älskar det.
Samma här, där Star Rider är inkörsporten.

Inga jämförelser i övrigt ska sägas!
Citera
2019-03-16, 20:06
Medlem
Star Rider har gått på repeat otaliga gånger men annars är de rätt tråkiga låtar tycker jag.
Citera
2019-03-17, 17:45
Medlem
Rebali179s avatar
Hoppas att flera upptäcker bandet som sagt
Alltid en favorit sedan jag lyssnade på första skivan
Även om mixen är lite låg
Citera
2019-03-23, 10:17
Medlem
Rebali179s avatar
Jag skall erkänna att jag inte riktigt var så förtjust i deras debutskiva från början.
Det var lite som saknades tyckte jag + att sången var lite dåligt mixad.
Men alla är vi barn i början som vi alla vet.

Debuten "Hällas" finns på youtube så för den som vill ge skivan en chans så kör på bara
https://www.youtube.com/watch?v=YOMOXLoaxDQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in