• 1
  • 2
2019-03-08, 12:43
Medlem
Polisen:

08 mars 12:07, Mord/dråp, försök, Ystad
Man knivskadad efter bråk, Österportstorg.
Det inkommer uppgifter om ett bråk mellan två män. En av männen ska ha blivit knivhuggen. Flera polispatruller samt polishelikopter larmas till platsen. Målsägande, född 9505, förs med ambulans till sjukhus.

Någon som sett uppståndelsen? Och helikopter med!
Trevligt med mordbenägna personer mitt bland vanligt folk mitt på dan.
Gissar drogrelaterat.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7170675
Senast redigerad av B71 2019-03-08 kl. 12:55.
Citera
2019-03-08, 13:02
Medlem
Som vanligt går de inte ut med signalament trots att det finns.
Bilen som de letar efter?
GM?
Citera
2019-03-08, 14:22
Medlem
Polisen vill ha tips och bjuder på följande info: Han försvann i en blå bil.
Citera
2019-03-08, 15:04
Medlem
Aha, DEN bilen. Eller finns det mer än en blå bil?
Ljusblå, mörkblå, märke ?
Citera
2019-03-08, 15:07
Medlem
polisen fyller på:

Det inkommer uppgifter om ett bråk mellan två män. En av männen ska ha blivit knivhuggen. Flera polispatruller samt polishelikopter larmas till platsen. Målsägande, född 9505, förs med ambulans till sjukhus.

14.05 Det finns fortfarande inga uppgifter om hur allvarligt skadad den knivskurne mannen är. Den misstänkte har enligt vittnen lämnat platsen i en blå bil som nu eftersöks. Polisen har en bra bild av vem den misstänkte är men han är ännu inte gripen.

Om någon har gjort iakttagelser eller har upplysningar att lämna i ärendet kan man ringa in dessa till 114 14.

14.30 Enligt uppgifter från sjukhuset är mannen vaken och talbar.

Citera
2019-03-08, 16:47
Medlem
Låter som att man i princip redan löst fallet:

Citat:
– Vi såg alltihop och vem det var som hade kniven, säger ett anonymt vittne på platsen.

– Jag vet vem det det var som hade kniven, för ingen annan ser ut som han i Ystad.

Enligt samstämmiga vittnesmål på Österportstorg började alltihop som ett bråk där några personer knuffade på varandra. Inte helt ovanligt enligt en man som YA pratar med.

– Jag ser dem ofta här och det har varit bråk här förr. Men aldrig med kniv, säger han.

– De är ofta väldigt högljudda, och ärligt talat har jag lite gått och väntat på att nåt sånt här skulle hända.

Polisen har dock gjort en kartläggning av den man som av vittnen pekas ut som gärningsmannen.

– Mannen kan kopplas till ett antal olika platser och adresser och de kontrollerar vi just nu. Det handlar om platser där den misstänkte skulle kunna befinna sig.
Citera
2019-03-08, 16:56
Medlem
Polishelikoptern fanns över Borrby ca 2,5 - 3 mil från ystad innan idag efter händelsen
Citera
2019-03-08, 20:18
Medlem
Kan vi inte få fram namn på bo och mgm, ävem omnamnen är detsamma som textraden hos optikern..? Ystad är en liten håla, så kom igen nu
Citera
2019-03-08, 20:19
Medlem
Kan vi inte få fram namn på bo och mgm, ävem om namnen är detsamma som textraden hos optikern..? Ystad är en liten håla, så kom igen nu
Citera
2019-03-08, 21:48
Medlem
runkepelles avatar
Antagligen pundaruppgörelse.Verkar vara ett tillhåll för diverse handel vid bänkarna dagtid.
Citera
2019-03-09, 10:11
Medlem
Dem som bråka va inte vita i huden
Citera
2019-03-09, 18:55
Medlem
gick förbi där härom kvällen på väg till bussen, var gott om folk på plats men inga svenskar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in