2019-03-08, 06:02
Medlem
Ni som följer eller tittar sporadiskt på Varg Vikernes youtube-kanal vet att han åter igen har börjat prata om mordet på Oystein. Han hävdar fortfarande att mordet var "självförsvar" och att han högg honom framifrån med sista hugget i pannan.

Finns det någon möjlighet att idag efter alla år få ut obduktionsprotokollet eller foton från utredningen även om den skedde i Norge?
Citera
2019-03-08, 08:29
Försvarar definitivt inte Vargs egna revisionism och sjukliga narcissism i frågan, men i den där töntiga filmen av Jonas Åkerlund som nyss kom ut så påstås det ju att Aerseth rakade skallen av sig en kort tid innan mordet och blev desillusionerad utav metal-scenen. Komplett BS. Det var obducenterna som klippte Øysteins hår. För att han fick kniven rakt i skallen utav Vikernes!
Citera
2019-03-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Försvarar definitivt inte Vargs egna revisionism och sjukliga narcissism i frågan, men i den där töntiga filmen av Jonas Åkerlund som nyss kom ut så påstås det ju att Aerseth rakade skallen av sig en kort tid innan mordet och blev desillusionerad utav metal-scenen. Komplett BS. Det var obducenterna som klippte Øysteins hår. För att han fick kniven rakt i skallen utav Vikernes!

Det tror inte jag heller att han gjorde. Men kan man få tag i dom grejerna som beskriver skadorna?
Citera
2019-03-08, 09:51
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
Det tror inte jag heller att han gjorde. Men kan man få tag i dom grejerna som beskriver skadorna?

Ingen jävla aning du. Tror nog det kan te sig problematiskt. Men vad vet jag? Det enda jag är rätt så säker på är att det inte var "självförsvar" i alla fall. Sen har jag min egen åsikt om Euronymous. En idiot inte ett dugg bättre än Varg. En idiot mördade en annan idiot helt enkelt. Självsanering du vet.
Citera
2019-03-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ingen jävla aning du. Tror nog det kan te sig problematiskt. Men vad vet jag? Det enda jag är rätt så säker på är att det inte var "självförsvar" i alla fall. Sen har jag min egen åsikt om Euronymous. En idiot inte ett dugg bättre än Varg. En idiot mördade en annan idiot helt enkelt. Självsanering du vet.

På vilket vis var han en idiot?
Citera
2019-03-08, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
På vilket vis var han en idiot?

Hur han betedde sig mot Dead är ett exempel i mängden.
Citera
2019-03-08, 20:59
Medlem
Det verkar svårare i Norge enligt det här inlägget.

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Sen är det även lite halvkrångligt att få ut en sak från 1994 även i Sverige, det är inte lika enkelt som något som skedde förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in