Som ett indianreservat, fast fr svenskar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
-Genom etablering av lokala "ffrgepartier" som stller upp i kommunalval. Dessa skall helt och endast fokusera p frgor som har direkt med konceptet att gra. Det skall handla om frgor som andra partier inte vill, kan eller trs driva. Fr alla vriga frgor etableras samarbete med andra partier som sympatiserar med konceptet.
Just den hr biten r iofs. ganska bra. Det finns s vitt jag vet alldeles fr f mindre, lokala partier som strvar efter att hlla den egna bygden fri frn "flyktingar".
Sedan r det klart att det bsta vore om de hr lokala partierna kunde ing i ngon sorts riksorganisation, fr att undvika alltfr stora avvikelser frn den svenskvnliga linjen. Det r dessutom bra att kunna koordinera vissa saker, tnker jag.
Citat:
-Genom massiv inflyttning av mnniskor som sympatiserar med och passar in i konceptet.
Haha, hur skulle detta tnkas g till? ("Massiv"!)
Mja. Kul id p pappret, men jag har svrt att se hur man skulle f detta att funka rent praktiskt. Skulle svenska staten stillatigande se p nr den frlorar kontrollen ver delar av landet, om de hr svenska zonerna klipper bandet, eller r tanken att svensk lag osv. gller helt bokstavligt talat och att det egentligen bara r invandrare som saknas?
Vissa av grejerna r nd rtt kloka, till exempel detta med att frska f till ett bra lokalt styre p parlamentarisk vg. Funkar inte detta terstr (typ) gerillakrigfring, och dr r vi inte riktigt n. Vgen till omfattande frndring p riksdagsniv knns dock hyfsat stngd p verskdlig tid.