Citat:
Ursprungligen postat av
Hugo.Drax
Problemet som jag ser det är att läkarvetenskapen fortfarande är.. Kanske.. .Lite.. Ute och snurrar vad gäller definitionen av det här problemet. Om dom får/hittar en klar diagnos på problemet så kan man senare och efter lite forskning hitta en lösning. Men nu och som det tidigare har hintats om i denna tråd så är det öppet för tolkning.
Jag är inte den person som spelar tärning med människors liv. Men jag vill ge det här dråpet tre år.
Jag förstår att så länge vi har en lag som förbjuder assisterad dödshjälp och även medhjälp till självmord så kan man inte bara se mellan fingrarna när människor tar lagen i egna händer, det måste finnas klara gränser.
Bra att det blir belyst och jag hoppas även att det kommer att ske en lagändring. Att själv få bestämma när man vill att det skall ta slut borde vara varje människas rättighet. Iaf när det gäller allvarliga sjukdomar eller när man är i livets slutskede.
Jag hoppas också mannen blir frikänd.
Glömde nästan varför jag svarade dig. Om du inte har sett filmen Unrest tycker jag du skall se den. Den ger sjukdomen en bild, en verklighet som den kan se ut för de sjuka