2024-10-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Ditt svar är nonchalant mot de som köpte i morgoncallen. De har en rättighet att få veta olika förklaringsmodeller på varför kursutvecklingen inte blev den som beskrivits.

De vill veta framtiden om de ska göra likt OldFashion – ta förlusten och gå vidare.

Sitta kvar och invänta emissionen som ska finansiera fram till läkemedelsgodkännande alt den sällsynta variablen exit.

Tydligen finns det 47 miljoner ”nytryckta” aktier som vill tillbaks på marknaden.

Om det då är en okänd jokerorganisation i bakgrunden som identifierats som negativ. Ja då tycker du att du har rätten att bestämma vad som ska diskuteras var i Flashback.

Flashback är ett öppet modererat forum, överlåt du med förtroende till moderatorerna att styra diskussionen. Det gjorde de utmärkt i SynAct.

Tråden- trådarna om Discord finns, delta du i dem med din erfarenhet.

Jag köpte själv i morgoncallen. 22 % över dagens kurs. Hade absolut inte räknat med den här utvecklingen, men det är ingenting jag grämer mig över, och jag finner mig i att jag troligtvis aldrig kommer att få något definitivt svar på varför vi fick denna minikrasch. Tror också på att vi återhämtar oss snart.

Mitt enda brott här är att jag har inhämtat information från mycket kunniga skribenter och sedan spridit denna information vidare utan att fördöma kunskapskällan som en helveteshåla.
Citera
2024-10-02, 16:20
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
De vill veta framtiden om de ska göra likt OldFashion – ta förlusten och gå vidare.

Jag ska väl säga att jag fortfarande klev av med en okej vinst på 29% på en vecka. Men det är rätt långt under vad jag hade hoppats på ifall topline vore bättre.

Mest uppseendeväckande nu är alla som på riktigt verkar tro att det som presenterades var helt fantastiskt och att det bara är en tidsfråga innan alla också förstår vad fantastiskt det var. Den inställningen kommer kosta många mycket.

Med det sagt var topline absolut ingen katastrof, men aktien var upp redan innan.
Citera
2024-10-02, 16:51
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Jag köpte själv i morgoncallen. 22 % över dagens kurs. Hade absolut inte räknat med den här utvecklingen, men det är ingenting jag grämer mig över, och jag finner mig i att jag troligtvis aldrig kommer att få något definitivt svar på varför vi fick denna minikrasch. Tror också på att vi återhämtar oss snart.

Mitt enda brott här är att jag har inhämtat information från mycket kunniga skribenter och sedan spridit denna information vidare utan att fördöma kunskapskällan som en helveteshåla.

Om du har råd att inhämta information från ”mycket kunniga” skribenter fler gånger, i stället för att själv inhämta informationen eller åtminstone lyssna på de med avvikande åsikt så kör på. Kräver inte att anses vara kunnig iinformant, propsar avsolut inte på.

Men om du satsar fler gånger efter SynAct och nu Cereno på informaionskällor med signum zeze
Citera
2024-10-02, 18:08
Medlem
Cereno Scientific — CS1 shines in Phase IIa PAH trial

Cereno Scientific has reported positive top-line results for the Phase IIa CS1-003 trial, which evaluated the HDAC inhibitor CS1 in pulmonary arterial hypertension (PAH). The primary endpoint of safety and tolerability was met and, importantly, CS1 delivered encouraging results on exploratory efficacy measures, creating a strong foundation for the next steps of clinical development, in our view. The recently signed agreement with medical technology company Fluidda to visualise the impact of CS1 on the reverse remodelling of pulmonary vessels is another positive step and could bolster the data package for the candidate. With the recent preclinical data on CS014, Cereno now has two HDAC inhibitors in its portfolio with disease-modifying potential and we expect this to influence discussions with regulators, as well as potential partners. As management is planning a potentially pivotal Phase IIb/III trial, we raise our probability of success for CS1 to 40% (from 25%), resulting in our valuation for Cereno upgrading to SEK13.9/share from SEK9.1/share.

Den gedigna analysen finns att läsa på: https://www.edisongroup.com/research...h-trial/34012/

Spännande tider, grattis alla aktieägare 👏
Citera
2024-10-02, 21:53
Medlem
Citat:
Om du har råd att inhämta information från ”mycket kunniga” skribenter fler gånger, i stället för att själv inhämta informationen eller åtminstone lyssna på de med avvikande åsikt så kör på. Kräver inte att anses vara kunnig iinformant, propsar avsolut inte på.

Men om du satsar fler gånger efter SynAct och nu Cereno på informaionskällor med signum zeze
Varför kommenterar du bara negativt om alla bolag? Är du en rädd investerare?
Citera
2024-10-04, 19:15
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jag ska väl säga att jag fortfarande klev av med en okej vinst på 29% på en vecka. Men det är rätt långt under vad jag hade hoppats på ifall topline vore bättre.

Mest uppseendeväckande nu är alla som på riktigt verkar tro att det som presenterades var helt fantastiskt och att det bara är en tidsfråga innan alla också förstår vad fantastiskt det var. Den inställningen kommer kosta många mycket.

Med det sagt var topline absolut ingen katastrof, men aktien var upp redan innan.

Kursen blev volatil. Caset är ju inte sämre än när du sålde. Nu kan man chilla lite och köpa mer när det lugnat sig.
Citera
2024-10-07, 23:02
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför kommenterar du bara negativt om alla bolag? Är du en rädd investerare?

Något av der mest sanslösa jag sett

Senaste 24 timmarna
10 inlägg med 140 kommentarer av ca 10 000 aktieägare på endast Placera AB. Flashback inte ett enda inlägg.

Klart att du är här Truefigheter och har åsikter som endast är riktade mot min signatur
med signum synacts discord. Endast en Discord av synacts storlek och hängivenhet kan driva en sådan P&D på Top-line Fas IIa.

Synacts Discord 5 882 medlemmar 554 online

Cerenos Discord 4 175 medlemmar 383 online
Citera
2024-10-08, 14:13
Medlem
Citat:

Senaste 24 timmarna
10 inlägg med 140 kommentarer av ca 10 000 aktieägare på endast Placera AB. Flashback inte ett enda inlägg.

Klart att du är här Truefigheter och har åsikter som endast är riktade mot min signatur
med signum synacts discord. Endast en Discord av synacts storlek och hängivenhet kan driva en sådan P&D på Top-line Fas IIa.

Men nu är vi på Flashback och jag tycker vi ska fokusera på det. Du själv älskar ju att attackera mig så nu fick du igen lite grann. Frågan är väl vad du tror på bolaget igentligen om du väljer att bortse från olika aktie forum och dess medlemmar?
Citera
2024-10-09, 10:01
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Senaste 24 timmarna

Är nyfiken på din syn rörande Cereno. Kan du ge en övergripande sammanfattning av dina senaste inlägg? Har försökt läsa men det blev lite rörigt när man inte har följt med diskussionen
Citera
2024-10-09, 12:49
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Är nyfiken på din syn rörande Cereno. Kan du ge en övergripande sammanfattning av dina senaste inlägg? Har försökt läsa men det blev lite rörigt när man inte har följt med diskussionen
Om Cereno specifikt har jag inte skrivit något. Utan haft synpunkter på biotech i allmänhet och P&D som utgår från slutna grupper. Discord och Facebook i synnerhet.

Tobbe Rosen som jag sett vid något tillfälle sade att de här Eiffeltornen vill man inte se. Det resulterar i mängder av investerare med alldeles för högt GAV som skriver frustrerade inlägg och ”dumpar” sitt innehav senast när de äntligen åter kommer i närheten av sitt GAV.

Har du klickat på min signatur och valt ”läs alla inlägg i detta ämne av denna signatur”?

Återkom gärna med följdfrågor.
Citera
2024-10-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaaf
Finns kanske en anledning till dina "halv-bra" investeringar och att du faktiskt sålde bort dig i fredags...Med självsäker attityd dessutom.

Detta är dock tråden för Cereno, håll dig till det. Och den resan börjar på riktigt på måndag (oj, imorgon). Spännande och glädjande för Biotech Sverige. Åke sa förövrigt upp sig i fredags då han visste att nu - nu behövs inte helgjobbandet längre.

Sålde bort mig och halvbra investeringar. Rätt nöjd ändå. Du däremot som långliggare kan inte må så gott längre. Ibland är det bättre ta hem vinsten och lämna. Inte åka hissen ner igen.

Lycka till!
Citera
2024-10-09, 16:50
Medlem
Kanske inte var så fel ute i mina "gissningar"
Att den man som bara dagar innan Topline presenterades valde att avgå från valberedningen nu avyttrar sitt innehav.
För att det är någon eller några storägare som avyttrar, är väl knappast någon tvekan om.
Min "gissning" är att nästa uppdatering av ägarlistan visar på minskat ägande från avanzas kapitalförsäkring, där innehavet ifråga befinner sig.

Riktigt tråkig utveckling. Även om inte resultaten var "perfekta" borde kursrörelsen sett annorlunda ut kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in