• 1
  • 2
2019-03-17, 10:02
Medlem
Nochillss avatar
Jag är medelålders men dras fortfarande av acne på överarmarna och jag gissar på att mycket har med stress att göra.
Inte fan kan man ta och påstå att proteinpulver är boven i dramat då aminosyror istället hjälper till med att bygga upp hudcellerna.
Citera
2019-03-17, 16:15
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag vidhåller att branschen för kosttillskott är rejält uppblåst. Anledning är att människor genom alla tider sökt efter genvägar. Elda för kråkorna är ett passande uttryck. Att tro på att ett tillskott av protein ska göra susen är enormt naivt och skvallrar om din okunskap. Den dag du sätter dig in i hur kroppen fungerar på riktigt, den dagen kommer du att inse hur löjligt ditt svar är. Som sagt, på elitnivå där man "tokjuicar", där finns en marginell nytta. Vardagsmotionären har ingen som helst nytta av tillskott givet att kosten har en bra balans. Så ligger det till, lille vän

Haha ja... Baserat på din kunskapsnivå tror jag nog det är du som är den "lille" vännen av oss två.

Hur som haver är detta knappast rätt delforum för detta, men jag rekommenderar varmt att du postar din nygamla tes i träning och kosttillskott för vidare diskussion. Men se till att ha några ordentliga källor redo, för inte många av oss som lyft i 20-30 år lär köpa din ståndpunkt rakt av.
Citera
2019-03-17, 20:12
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Haha ja... Baserat på din kunskapsnivå tror jag nog det är du som är den "lille" vännen av oss två.

Hur som haver är detta knappast rätt delforum för detta, men jag rekommenderar varmt att du postar din nygamla tes i träning och kosttillskott för vidare diskussion. Men se till att ha några ordentliga källor redo, för inte många av oss som lyft i 20-30 år lär köpa din ståndpunkt rakt av.
Nej, inte rakt av, kosten måste vara på plats. Fast å andra sidan, är inte den ok och du försöker kompensera med tillskott så blir det pannkaka hur man än vrider och vänder på det. Jag fortsätter att hävda det är helt onödigt att tillföra protein i en kost som är i balans. Överskottet pissas ut, om du nu inte kände till det. Och här blir det lite lattjo, 99% av de som köper proteinpulver har inte en susning om vad den vanliga maten tillför och hur de kan förändra den. Jag fortsätter att "lilla-vänna" dig, du verkar ha i princip 0 koll. Källor? Googla så ser du.
Citera
2019-03-17, 22:55
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nej, inte rakt av, kosten måste vara på plats. Fast å andra sidan, är inte den ok och du försöker kompensera med tillskott så blir det pannkaka hur man än vrider och vänder på det. Jag fortsätter att hävda det är helt onödigt att tillföra protein i en kost som är i balans. Överskottet pissas ut, om du nu inte kände till det. Och här blir det lite lattjo, 99% av de som köper proteinpulver har inte en susning om vad den vanliga maten tillför och hur de kan förändra den. Jag fortsätter att "lilla-vänna" dig, du verkar ha i princip 0 koll. Källor? Googla så ser du.

Kul moderator som framhärdar i att svamla OT i den tråd han förväntas hålla ren. Men som sagt, posta gärna ditt påstående att man pissar ut överskottsprotein som om det var vattenlösliga vitaminer eller kreatin i rätt delforum. Jag är oerhört spänd på att läsa mer om det revolutionerande sättet att bli av med kalorier.
Senast redigerad av MrBulldogg 2019-03-17 kl. 22:57.
Citera
2019-03-18, 07:47
Medlem
Nochillss avatar
Nej, protein-tillskott kan absolut inte vara någon bluff alls för då skulle det inte gå att sälja dessa överhuvudtaget!

Jag har styrketränat i två års tid nu men har precis börjat ta tillskottet och känner att jag har fått en helt annan slags ork när jag kör maskinerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in