• 1
  • 2
2019-03-07, 00:00
Medlem
CaddeMannens avatar
Hörde att mejeri och mjölkbaserade produkter, såsom WHEY protein, kan orsaka acne? Har nämligen tagit isotretinoin sen tidigare och blev i princip av med acnen helt och hållet. Har dock fått tillbaka en del "platta" finnar, rodnad och små knölar på kinderna, näsan och speciellt pannan :/ Har provat mejerifria veckor och har fått någorlunda bra resultat. Är det något ni känner till?

Tar runt 80 gram WHEY protein om dagen, så om det är boven i det hela så byter jag gärna ut det? Har sett att det finns protein som är gjort på ägg och/eller diverse olika växter. Fungerar de lika bra som vanligt protein? Tips isf?

Andra förslag på vad min acne kan bero på annars?
Citera
2019-03-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaddeMannen
Hörde att mejeri och mjölkbaserade produkter, såsom WHEY protein, kan orsaka acne? Har nämligen tagit isotretinoin sen tidigare och blev i princip av med acnen helt och hållet. Har dock fått tillbaka en del "platta" finnar, rodnad och små knölar på kinderna, näsan och speciellt pannan :/ Har provat mejerifria veckor och har fått någorlunda bra resultat. Är det något ni känner till?

Tar runt 80 gram WHEY protein om dagen, så om det är boven i det hela så byter jag gärna ut det? Har sett att det finns protein som är gjort på ägg och/eller diverse olika växter. Fungerar de lika bra som vanligt protein? Tips isf?

Jag kan bara berätta att jag känner inte igen problemet och äter större mängd än dig, dagligen.
Citera
2019-03-07, 00:51
Medlem
Swedenfirst1910s avatar
Precis!testa något nytt. det är alltid minst lika bra, om du inte köper från Lidl, netto osv förstås
Citera
2019-03-07, 01:32
Medlem
Spoketcaspers avatar
Jag får också finnar av vassleprotein. Körde även kaseinprotein ett tag med ännu värre resultat på hyn. Började använda biffprotein och slutade äta mejeriprodukter och såg genast bättre resultat på min hy.
Citera
2019-03-07, 07:24
Medlem
Citat:

Testa ett annat märke, Av gymgrossitens märke får jag finnar.
Citera
2019-03-07, 07:28
Medlem
carlpetersen73s avatar
Ät bra mat istället, proteintillskott är en bluff. Du kan ändå inte tillgodogöra dig hur mycket protein som helst. Om du tränar på yttersta elitnivå kanske du har en liten marginell nytta, inte annars.
Citera
2019-03-08, 01:55
Medlem
CaddeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Testa ett annat märke, Av gymgrossitens märke får jag finnar.

Några tips? Använder Star Nutrition Whey - 80
Citera
2019-03-08, 01:57
Medlem
CaddeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoketcasper
Jag får också finnar av vassleprotein. Körde även kaseinprotein ett tag med ännu värre resultat på hyn. Började använda biffprotein och slutade äta mejeriprodukter och såg genast bättre resultat på min hy.

Då är jag inte ensam om det iaf, menar du biffprotein i pulverform? Vart for man tag på det? :s Såg att det fanns pulver gjort på både ägg och någon sorts växt? Borde väl fungera lika bra då det inte är baserat på mjölk?
Citera
2019-03-08, 01:58
Medlem
CaddeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Jag kan bara berätta att jag känner inte igen problemet och äter större mängd än dig, dagligen.

Har du haft problem med finnar sen tidigare? Det påverkar nog mest folk med känslig hud
Citera
2019-03-08, 08:10
Medlem
Citat:
Några tips? Använder Star Nutrition Whey - 80

Det är det jag också får problem med.

Har upplevt att detta fungerar bättre:
http://supplementstore.se/product/60...aronsplit.html

Det är whey 80, lite mer protein per 100 gram och lite mindre fett än grossistens.
Senast redigerad av mattoys 2019-03-08 kl. 08:13.
Citera
2019-03-17, 01:46
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ät bra mat istället, proteintillskott är en bluff. Du kan ändå inte tillgodogöra dig hur mycket protein som helst. Om du tränar på yttersta elitnivå kanske du har en liten marginell nytta, inte annars.

Kvalificerat skitsnack. Du har läst de snusförnuftiga artiklarna av "experter" som aldrig satt foten i ett gym, som i sin tur baserar sina dumheter på 50-talsstudier om proteinbehov för överlevnad/fungerande kropp för icke-tränande individer. Ja, du kan överleva och fungera bra på 60-80 gram protein om dagen. Men vill du bygga muskler och få valuta för tiden du spenderar på gymmet är 2 gram protein per kilo kroppsvikt ett bra riktmärke som fungerat för åtskilliga miljoner sedan Arnolds storhetstid på 60/70-talet. Och nej, detta är inte precis bodybuildingproffs-nivå; de som kör monsterdoser prepp och tävlar ligger ofta på 3-4 gram protein per kilo.

Är du aktiv och gymmar minst 3-4 dagar i veckan, behöver du antingen trycka i dig ett par extra kycklingbröst under arbetsdagen... eller dra en proteinshake eller två mellan målen.

Så OnT: Prova olika märken, annars ta äggprotein eller i värsta fall kör någon undermålig vegetabilisk protein och komplettera med BCAAs.

"Proteintillskott är en bluff" skriver människan år 2019... Åh herre min skapare...

Edit: Såg just att Calle är moderator i detta delforum. Ska bli spännande att se om han svarar, ignorerar eller helt sonika deletar mitt inlägg.
Senast redigerad av MrBulldogg 2019-03-17 kl. 01:54.
Citera
2019-03-17, 08:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Kvalificerat skitsnack. Du har läst de snusförnuftiga artiklarna av "experter" som aldrig satt foten i ett gym, som i sin tur baserar sina dumheter på 50-talsstudier om proteinbehov för överlevnad/fungerande kropp för icke-tränande individer. Ja, du kan överleva och fungera bra på 60-80 gram protein om dagen. Men vill du bygga muskler och få valuta för tiden du spenderar på gymmet är 2 gram protein per kilo kroppsvikt ett bra riktmärke som fungerat för åtskilliga miljoner sedan Arnolds storhetstid på 60/70-talet. Och nej, detta är inte precis bodybuildingproffs-nivå; de som kör monsterdoser prepp och tävlar ligger ofta på 3-4 gram protein per kilo.

Är du aktiv och gymmar minst 3-4 dagar i veckan, behöver du antingen trycka i dig ett par extra kycklingbröst under arbetsdagen... eller dra en proteinshake eller två mellan målen.

Så OnT: Prova olika märken, annars ta äggprotein eller i värsta fall kör någon undermålig vegetabilisk protein och komplettera med BCAAs.

"Proteintillskott är en bluff" skriver människan år 2019... Åh herre min skapare...

Edit: Såg just att Calle är moderator i detta delforum. Ska bli spännande att se om han svarar, ignorerar eller helt sonika deletar mitt inlägg.
Jag vidhåller att branschen för kosttillskott är rejält uppblåst. Anledning är att människor genom alla tider sökt efter genvägar. Elda för kråkorna är ett passande uttryck. Att tro på att ett tillskott av protein ska göra susen är enormt naivt och skvallrar om din okunskap. Den dag du sätter dig in i hur kroppen fungerar på riktigt, den dagen kommer du att inse hur löjligt ditt svar är. Som sagt, på elitnivå där man "tokjuicar", där finns en marginell nytta. Vardagsmotionären har ingen som helst nytta av tillskott givet att kosten har en bra balans. Så ligger det till, lille vän
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in