2019-03-04, 23:45
Medlem
Bapelsins avatar
Aftonblaskan skriver om ännu ett storbråk, som den här gången inträffat i Kristinehamn:

Citat:
Runt klockan 19.30 ringde flera personer in till polisen om ett större bråk vid Norra torget i Kristinehamn.

Upp till 30 personer uppges ha varit inblandade och en inringare uppgav att de ”springer och jagar varandra, pucklar på varandra vid älven”, skriver polisen på sin hemsida.

Enligt uppgifter till polisen bar flera av de inblandade masker.
Personer med knivar anträffade

När polisen kom till torget hade bråkmakarna skingrats och man har inte hittat någon skadad person.

Däremot träffade polispatrullen på en ung man som var beväpnad med två knivar. Knivarna togs i beslag och mannen misstänks för brott mot knivlagen.

Senare stoppade och kontrollerade man en personbil. En av passagerarna, en ung man, misstänks för ringa narkotikabrott efter att han dels kastat iväg en mindre mängd misstänkt narkotika och dels misstänks ha varit narkotikapåverkad.

Ytterligare en passagerare, en annan ung man, misstänks för brott mot knivlagen eftersom det låg två stora knivar vid hans plats.

Det är i nuläget oklart vad bråket på torget handlade om och om någon skadats.

Vad mer kan sägas? Vad är det här för nytt fenomen?
Citera
2019-03-04, 23:59
Medlem
skitpuddings avatar
Jag har ingen aning om vad som pågår men jag skulle vilja ha en inbjudan till nästa event! Låter härligt att bara springa omkring och slå varandra på käften och sen har man ett par knivar i bilen som bevisar att man är en tuff jävel! Synd att finnarna och juggarna jag kände i slutet av 80-talet lugnat ner sig, hade varit roligt att se om dessa nya Fight Clubbare vågat dra blankt mot dom.
Citera
2019-03-05, 00:52
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Jag har ingen aning om vad som pågår men jag skulle vilja ha en inbjudan till nästa event! Låter härligt att bara springa omkring och slå varandra på käften och sen har man ett par knivar i bilen som bevisar att man är en tuff jävel! Synd att finnarna och juggarna jag kände i slutet av 80-talet lugnat ner sig, hade varit roligt att se om dessa nya Fight Clubbare vågat dra blankt mot dom.

Det pågår många fotbollsmatcher nuförtiden.
Citera
2019-03-05, 00:52
Medlem
Jag har tämligen god lokalkännedom och vet vilken grupp av människor det handlar om. Det är bara några dagar sedan ett liknande bråk med ett tiotal inblandade skedde. Jag tror att det stora flertalet som inte har lokalkännedom ändå kan lista ut vad det handlar om....
Citera
2019-03-05, 00:57
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omin07
Jag har tämligen god lokalkännedom och vet vilken grupp av människor det handlar om. Det är bara några dagar sedan ett liknande bråk med ett tiotal inblandade skedde. Jag tror att det stora flertalet som inte har lokalkännedom ändå kan lista ut vad det handlar om....

Ah, hockeyfans. Jag borde ha fattat det.
Citera
2019-03-05, 03:37
Medlem
afghandrägg som vanligt nu för tiden antar jag att det handlar om.Eller?
Tala ur skägget den som vet!
Börjar kännas väldigt obehagligt med alla dessa våldsamheter varje dag, överallt i hela Sverige, sprider sig som en löpeld.. Eftersom det förbannade Mig.verket spritt ut dräggen över hela vårt land.
Citera
2019-03-05, 04:12
Medlem
Platsen där detta ägt rum är själv epicentrum för mångkulturen i nämnda stad. Araber och Afghaner så långt ögat når. Pensionen och kompetensförsörjningen är väl omhändertagen om man uttrycker sig så.
Citera
2019-03-05, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Vad mer kan sägas? Vad är det här för nytt fenomen?

(FB) Jättebråken - det nya klanbeteendet här för att stanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in