Citat:
Ok, din enfaldiga mupp, nu citerar jag hela ditt inlägg!
Du skriver det jag fetat. Ok? Kommer du ihåg det? Jag strök taxidelen, eftersom han uppenbarligen inte tog en taxi. Vad är det som är messerschmitt med det? Det ju bara drygt med med hela citat, när man svarar på en del av det. Så lite upprepning som möjligt.
Jag svarade:
Det ÄR ett stort område, och det krävs oftast någon form av transport för att ta sig tillbaka till stugan.
Var någonstans i det övre citatet skrev du det? Det enda du skriver är, att då har man inte tillgång till bil. Vad är det för uttalande? Han hade ju tillgång till bil. Och han skull ju givetvis tillbaka till sin stuga.
Nej, ser ingenstans att du skrivit att det är stora avstånd där.
Nåja, nu har han i alla fall trätt fram.
Skyller på att han parkerat om bilen. Är det trovärdigt? Undrar hur långt ett hundratal meter är i hans värld? Alltså avståndet till boendet.
Du skriver det jag fetat. Ok? Kommer du ihåg det? Jag strök taxidelen, eftersom han uppenbarligen inte tog en taxi. Vad är det som är messerschmitt med det? Det ju bara drygt med med hela citat, när man svarar på en del av det. Så lite upprepning som möjligt.
Jag svarade:
Det ÄR ett stort område, och det krävs oftast någon form av transport för att ta sig tillbaka till stugan.
Var någonstans i det övre citatet skrev du det? Det enda du skriver är, att då har man inte tillgång till bil. Vad är det för uttalande? Han hade ju tillgång till bil. Och han skull ju givetvis tillbaka till sin stuga.
Nej, ser ingenstans att du skrivit att det är stora avstånd där.
Nåja, nu har han i alla fall trätt fram.
Skyller på att han parkerat om bilen. Är det trovärdigt? Undrar hur långt ett hundratal meter är i hans värld? Alltså avståndet till boendet.
Om man går på krogen, vilket det alltså var frågan om, krävs det att man har sin bil med sig dit för att kunna fylleköra hem.
Att få för sig att fylleköra hem från krogen när man är dyngrak och omdömmet satt ur spel tror jag är betydligt vanligare än att ta en mer planerad fyllekörning TILL krogen.
Min erfarenhet från nöjeslivet i Sälen/Åre är att en en ytterst liten del överhuvudtaget kör egen bil till stället.
Endera bor man i anslutning eller så är det till 98% taxi som gäller.
Min poäng var att man sällan har tillgång till/behov av sin bil i dom lägen när man kommer på den briljanta idén att fylleköra.
Att det är en bit att åka är väl uppenbart eftersom jag som sagt nämnde taxi, vilket är ett av dom vanligaste alternativen till egen bil.
Låter lite som Högfjällshotellet dels för att det är störst men också för att det finns parkering i direkt anslutning som vakterna i dörren har väldigt bra uppsikt över.
Tycker ändå det är märkligt, att ta bilen dit halvpackad tidigt på kvällen stämmer inte riktigt med profilen 40 år och vintersportturist, att gå på krogen spik nykter köra bil dit och supa sig dyngrak stämmer inte riktigt heller.