Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Lite skumt ställe att åka runt på fyllan i bil.
Endera bor man ju i samma byggnad eller på gångavstånd till ute-stället eller så är man väl i regel ett gäng som suttit och festat och delar på en taxi. Brukar ju vara svårt att få gehör för en rattfylla i ett större sällskap. Att en ensam 40 åring eller med EN vän åker till sälen och super en sportlovsvecka känns långsökt.
Hem till sin stuga/hotell på natten efter krogen skulle man ju kunna tänka sig, men då har man ju inte tillgång till sin bil.
Och har man sitt boende runt hörnet finns det ju ingen idé att åka till något annat ställe, då går man ju och lägger sig.
Dessutom en grov rattfylla.
Känns mer troligt att han varit där med familjen, supit till och blivit osams eller liknande.
Åka runt och snurra där uppe för nöjes skull har jag svårt att tänka mig och när allt är stängt är det stängt, inte direkt så att det finns massa stripp/svart klubbar, öppen droghandel, prostitution etc att åka och kolla efter.
Ok, din enfaldiga mupp, nu citerar jag hela ditt inlägg!
Du skriver det jag fetat. Ok? Kommer du ihåg det? Jag strök taxidelen, eftersom han uppenbarligen inte tog en taxi. Vad är det som är messerschmitt med det? Det ju bara drygt med med hela citat, när man svarar på en del av det. Så lite upprepning som möjligt.
Jag svarade:
Citat:
Är väl inge skumt med det. Fatta att sälenfjällen inte består tre stugor, en pub och en släplift.
Ganska långa promenadavstånd, särskilt om man har stuga på "fel sida vägen".
Vill minnas att det varit något inslag på TV, med polis, där dom pratat om problemet med fyllkörningar där. Så det är nog inget ovanligt.
Det ÄR ett stort område, och det krävs oftast någon form av transport för att ta sig tillbaka till stugan.
Var någonstans i det övre citatet skrev du det? Det enda du skriver är, att då har man inte tillgång till bil. Vad är det för uttalande? Han hade ju tillgång till bil. Och han skull ju givetvis tillbaka till sin stuga.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Om du läst vidare och inte klippt citatet mitt i en mening, för att leka messerschmitt, till ingen nytta, hade du sett att jag skrev just det.
Nej, ser ingenstans att du skrivit att det är stora avstånd där.
Nåja, nu har han i alla fall trätt fram.
Skyller på att han parkerat om bilen. Är det trovärdigt? Undrar hur långt ett hundratal meter är i hans värld? Alltså avståndet till boendet.