2019-03-04, 12:49
Medlem
Man-At-Armss avatar
Sångaren i Prodigy är död

Citat:
Polisen larmades till bostaden i morse.

Där hittade de ikoniske sångaren i bandet Prodigy död, skriver The Sun.

Han blev 49 år gammal.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wE7eWo/prodigys-sangare-keith-flint-hittad-dod

Kommentarer?

Han levde ett ganska hårt liv kan jag tänka mig. Överdos?
Inga brottsmisstankar finns

Lyssnade mycket på Prodigy när jag var yngre
Senast redigerad av Man-At-Arms 2019-03-04 kl. 12:51.
Citera
2019-03-04, 12:53
Medlem
TheJackets avatar
Fan. Prodigy har gjort en del fina låtar.
Citera
2019-03-04, 12:55
Medlem
carminaburanas avatar
Gissar på heroin od. Trist. Fat of the land är en bra platta, och han var en unik frontfigur.

Eller var det... MORD!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/l1r64e/anonymous-nya-mal--prodigy-stjarnan
Senast redigerad av carminaburana 2019-03-04 kl. 12:59.
Citera
2019-03-04, 12:58
Medlem
Inget jättefan av Prodigy men några rätt bra låtar gjorde de. Firestarter inte minst.
Citera
2019-03-04, 13:02
Medlem
randones avatar
Jag tappar andan.. Prodigy var en stor stor del av min ungdom.. Helvete..
Citera
2019-03-04, 13:06
Medlem
LaLocas avatar
Vad sorgligt 😢

Vila i frid, du och ditt band har underhållt mig många gånger och fått mig att glömma räkningar, relationsproblem och annat tråkigt många många gånger.

Ska lyssna på smack my bitch up nu och tänka på när jag var fjortis och dyrkade er.
Citera
2019-03-04, 13:12
Medlem
Krickerts avatar
Ja,läser man mellan raderna så verkar det röra sig om en öd.
Citera
2019-03-04, 13:15
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Fan trist .. man lyssnade ju en hel del på dom back in the days . Överdos eller vadå? Känns ju som det rent spontant när de gäller kändis-döden överhuvudtaget .
Citera
2019-03-04, 13:18
Medlem
Kalender-mannens avatar
Prodigy kanske inte är en av mina största influenser men nog fasen har de ändå färgat mitt liv till det bättre med deras monsterskapelse till grupp. De lämnar ett stort musikarv efter sig till världen.

Tragiskt, han var väl inte gammal nog för att dö egentligen. Tror att Flint har haft det tufft med den psykiska hälsan igenom ungdomen och tidiga vuxenlivet med tanke på alla droger och det flackande livet. Han ville dock framställa att han levde ett sundare liv de senaste åren, vilket han säkerligen också gjorde. Detta var helt klart en tråkig nyhet.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2019-03-04 kl. 13:25.
Citera
2019-03-04, 13:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Droger och/eller suicid...?

Citat:
En talesperson hos polisen säger till The Sun att de kallades till hans hemadress vid åttatiden under morgonen efter att ha fått in ett oroslarm om stjärnans välmående.

– Vi skickade ambulanspersonal, en luftburen ambulans och en vanlig. Sorgligt nog dog en man på plats, säger en talesperson för ambulanssjukvården till The Sun.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wE7eWo/prodigys-sangare-keith-flint-hittad-dod

Edit: Suicid tydligen:

Citat:
– Vi fick samtal 8.08 på morgonen med rapporter om en medvetslös man i Brook Hill. Vi skickade dit ambulanser. Sorgligt nog dog en man i 40-årsåldern på platsen.

”Det är med största chock och sorg som vi kan bekräfta att vår bror och bästa vän Keith Flint är död. En sann pionjär, innovatör och legendar. Han är saknad för alltid” skriver bandmedlemmarna Liam Howlett och Maxim Reality i ett pressuttalande.

På bandets Instagram uppger man att Keith Flint begick självmord.
https://www.expressen.se/noje/prodigy-sangaren-dod/
Citera
2019-03-04, 13:42
Medlem
Lavettens avatar
För den som älskar konspirationsteorier så hotade Anonymous Keith för tre år sedan:

Citat:
– En gång hade vi respekt för dig – vi beundrade din konst, din vrede, din vision och din frisyr. Men nu har Anonymous dig som måltavla eftersom du vanärar det vi står för, fortsätter personen.

Denna förklarar också att det är dags för Prodigy-stjärnan att välja sida.

– Du har fortfarande chansen att förändra dina sätt. Ett år borde räcka. Förvänta dig oss.

Länk:
Aftonbladet: Anonymous nya mål – Prodigy-stjärnan

Jag var personligen inget fan av Prodigy men jag gillar personer som går sin egen väg.

R.I.P. Keith!
Citera
2019-03-04, 13:45
Medlem
Man-At-Armss avatar
Självmord alltså...
Led Flint av någon psykisk diagnos?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera