• 1
  • 2
2019-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabut
Idn r att stlla tv perspektiv mot varandra. En sidan r skrivna bcker om medberoende vi sger att jag tar 2 stycken bcker och en klinik som beskriver medberoende. Sen har jag tnkt ta 3 stycken kritiker i form av artiklar.

S d gr det vl anvnda frgestllningen: Hur skiljer sig perspektiven t frn litteratur om medberoende och behandlingskliniker, gentemot flera olika kritiker av termen?

Lter bra !! Kr p
Citera
2024-04-27, 19:00
Medlem
gymr8ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zabut
Hej jag tycker att termen medberoende r vldigt luddigt. Med bakgrund dr jag frklarar sjlva begreppet utifrn bcker, ska jag nu gra en kritisk analys av begreppet.

Vilken metod kommer ge bst resultat?

Blir min analys bst av att analysera enbart massa olika artiklar som kritiserar termen?

Hur hade du gjort som redan gjort ett liknande arbete? Mvh

Medberoende r nr du frminskar ditt egna liv fr att bli godknd/undvika avvisning av hur den du r medberoende utav vill att du ska bete dig. Och fr att hantera detta frminskar du ditt eget liv alternativt verter, medicinerar eller dricker alkohol. Det r lose/lose deal fr bgge 2 eftersom ingen utvecklas.
Citera
2025-05-20, 03:04
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Medberoende r nr du frminskar ditt egna liv fr att bli godknd/undvika avvisning av hur den du r medberoende utav vill att du ska bete dig. Och fr att hantera detta frminskar du ditt eget liv alternativt verter, medicinerar eller dricker alkohol. Det r lose/lose deal fr bgge 2 eftersom ingen utvecklas.
Sant.
Jag r medberoende sedan barnsben.
Min mamma brjade dricka nr jag var 11-12, och sedan dess har jag stdat upp efter andra.
Jag har ratat de bra killarna, och valt de dliga.
Mitt ex sedan 25 r dog i slutet av november frra ret.

Nu nr alla r dda, och jag inte har ngon att ta hand om, vet jag inte lngre vem jag r.
Jag har en stark personlighet, vet vad jag tycker och tnker, r lojal och empatisk.
Men jag passar inte in. Ngonstans.

Sker en chatt eller ngot dr vi medberoende kan dela erfarenheter. Hittar ingen.
Det finns ju en viss skam hr.

Jag dvar min sorg med alkohol, precis det jag motarbetat i alla r. Dumt.
Men finner ingen motivation lngre.

https://www.youtube.com/watch?v=fcVy1gJsYg4
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-05-20 kl. 03:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in