2019-03-01, 16:42
Medlem
Penetreights avatar
Skulle behöva hjälp med tips på en kamera som är lätt att gömma.

Gärna en som inte låter/blinkar/lyser.

Är helt färsk på detta men hoppas hitta en för ett schysst pris.

Kriterier:

- lätt att gömma, inte för stor
- batteritid på minst 4 timmar
- kostar runt tusenlappen (för rätt kamera kan jag slänga in en tusing till)
- gärna ett par så man ser ifrån olika vinklar
- kvalité på minst 1080p
- skall kunnas köpa på pålitlig sida (ingen kina skit)
- enkel att ta med på resor
- inspelningsfunktion, inte live

Vet inte om man ska köpa en med minneskort? Skall filma olika filmer på några timmar styck. Totalt behöver jag ha plats för kanske 4 filmer på 1 timme styck, måste kunna få plats med detta på minneskortet eller kunna föra över till mobil (kommer ej ha tillgång till dator).

Tips mottages tacksamt.
Citera
2019-03-01, 18:36
Medlem
BigFatCones avatar
Vill bara flika in att även om du köper från Amazon, så kommer sakerna ändå att vara tillverkade i Kina. Så det här med "ingen Kinaskit" kommer du inte undan. Vidare så är det av förklarliga skäl inte alls så att allt från Kina är värdelöst men det kräver tid och ansträngning för att hitta det som faktiskt är bra.
Citera
2019-03-01, 23:34
Medlem
Penetreights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vill bara flika in att även om du köper från Amazon, så kommer sakerna ändå att vara tillverkade i Kina. Så det här med "ingen Kinaskit" kommer du inte undan. Vidare så är det av förklarliga skäl inte alls så att allt från Kina är värdelöst men det kräver tid och ansträngning för att hitta det som faktiskt är bra.

Du har rätt.

Menar såklart att jag inte vill ha typ något på wish som kostar 69 kronor som inte är så mycket produkt.
Citera
2019-03-02, 00:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Du har rätt.

Menar såklart att jag inte vill ha typ något på wish som kostar 69 kronor som inte är så mycket produkt.
Det finns ett gäng, men dom enda som verkar vara något att ha är modell actionkamera. Problemet med dom är att dom absolut inte har en batteritid på fyra timmar. Är man lite händig så kan man så klart installera ett battieripack eller köra dom på en powerbank.

Det finns en kamera som heter SJCAM SJ7 Star som uppeyller alla krav förutom batteritiden. Tror även att deras SJ6 kan räcka för dina behov. SJ7 kostar 1200 från Kina och cirka 1800 från brittiska Amazon.
Citera
2019-03-29, 00:26
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Skulle behöva hjälp med tips på en kamera som är lätt att gömma.

Gärna en som inte låter/blinkar/lyser.

Är helt färsk på detta men hoppas hitta en för ett schysst pris.

Kriterier:

- lätt att gömma, inte för stor
- batteritid på minst 4 timmar
- kostar runt tusenlappen (för rätt kamera kan jag slänga in en tusing till)
- gärna ett par så man ser ifrån olika vinklar
- kvalité på minst 1080p
- skall kunnas köpa på pålitlig sida (ingen kina skit)
- enkel att ta med på resor
- inspelningsfunktion, inte live

Vet inte om man ska köpa en med minneskort? Skall filma olika filmer på några timmar styck. Totalt behöver jag ha plats för kanske 4 filmer på 1 timme styck, måste kunna få plats med detta på minneskortet eller kunna föra över till mobil (kommer ej ha tillgång till dator).

Tips mottages tacksamt.

https://www.tradera.com/item/342572/...tra-mini-1080p

Verkar uppfylla dina krav, den är dock alldeles för billig.

Här finns flera dussin olika kameror som verkar stämma med kraven: https://www.prylstaden.se/spionkameror

Eller den här kanske: https://www.conrad.se/p/kamouflerad-...en-4-hr-752018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in