2019-02-28, 17:26
Medlem
Hej. Jag har slutat runka, eller iaf skurit ned kraftigt.
Jag har märkt att ballen reagerat på detta dvs förhuden är inte lika sladdrig längre 😁

Jag har inga jättestora problem med detta, men det kan göra pyttelite ont att dra tillbaka skinnet nu.

Söker tips på hur jag passivt kan töja den.
Skulle funka med något att rulla förhuden över och sedan ha så i någon timme. Leksak, coctailtomat, vad fan som helst. Kanske kommer ni på något man har hemma som jag kan använda?
Hittills har snapsglas funkat bäst, men inte jättebra.

Obs.. Vill inte börja runka igen för att förslappa den.

Tack på förhand
Citera
2019-02-28, 18:28
Medlem
Popetoterors avatar
Hej
Ska man töja förhuden så är runka ett bra hjälpmedel men man måste ta det sakta och varligt och ev barnolja eller nåt liknande, det kan uppstå sprickor i skinnet och de är helt ofarliga och de läker fort.
Sen förstod jag inte vad du menade med sladdrigt skinn...om den inte är erigerad så blir det sladdrigt om du förstår hur jag tänker.
Sen kan man ha förträngningar i yngre tonåren som går att operera, men på dig lät det som att du inte har de problemet.
Så enkelt förklarat är att runka försiktigt gärna med nån olja i början så att huden töjer sig så kommer nog dina problem försvinna.
Citera
2019-02-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Hej
Ska man töja förhuden så är runka ett bra hjälpmedel men man måste ta det sakta och varligt och ev barnolja eller nåt liknande, det kan uppstå sprickor i skinnet och de är helt ofarliga och de läker fort.
Sen förstod jag inte vad du menade med sladdrigt skinn...om den inte är erigerad så blir det sladdrigt om du förstår hur jag tänker.
Sen kan man ha förträngningar i yngre tonåren som går att operera, men på dig lät det som att du inte har de problemet.
Så enkelt förklarat är att runka försiktigt gärna med nån olja i början så att huden töjer sig så kommer nog dina problem försvinna.
tack för svar. Letar dock efter ett passande fysiskt föremål man kan "trä" förhuden över, och låta sitta kvar ett tag.
Fortsätter med snapsglas tills vidare 🙂
Citera
2019-03-01, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Hej

Få stånd utan att runka? Frustrerande men fungerande
Citera
2019-03-17, 18:34
Medlem
Uppdatering:
Jag har fortsatt med snapsglaset å det fungerar bra. Förhuden är mer förslappad än tidigare.
Jag använder ett rakt snapsglas som inte svänger ut. 3.3cm i diameter.

Bara att dra bak skinnet, pressa in ollonet i glaset å sedan rulla förhuden över på utsidan av glaset, sen låta sitta där medans man duschar. Vaccumet gör att glaset hänger kvar självständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Få stånd utan att runka? Frustrerande men fungerande
Haha så sant så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här