Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Men vem är jag, vem tror du jag representerar?
Redan när jag var i yngre tonåren och gick nere i stan i Malmö så tänkte jag: "Fan alla de här jobbiga högljudda utländska männen, de borde inte få komma hit. Kan inte bara kvinnorna och barnen komma hit?"
Jag talar med just dig för att du verkar vettig, jag tror inte att du representerar någon alls, men ifrågasätter varför all denna debatterande med människor som helt uppenbart enbart har skadeglädje kvar att leva för.
Jag pratade annars om hela den här attityden som om kvinnor inte besitter någon makt; "är du överraskad när kvinnor käftar emot?"
En besynnerlig "låtsas-om-lek" Vart fan får man ens för sig något sådant? Sverige är ju ett land där enbart kvinnor för talan och män får öppna käften enbart ifall de håller med.
Hur kan du få för dig att komma med den repetitiva "du är misogyn och är uppretad för att jag käftar emot som kvinna". Den fungerar kanske som maktmedel åt kvinnor i Sveriges maktkorridorer (för ojojoj ifall man misstänks vara misogyn, då får man se upp!), men här i flashback är denna smutsiga lilla trick helt verkningslös.
Folk är uppretade mot kvinnor för att kvinnor har tagit över offentliga debatten i Sverige, totalt, och tvärtom varit de med makt att svartmåla oss män som vågat stå emot.