Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag måste nog konstatera att din och min intellektuella nivå ligger för långt ifrån varandra. Du måste leva i en väldigt missförstådd tillvaro om du fullständigt saknar förmågan att förstå innebörden av meningar, alltså att det finns en större innebörd av ord än självaste ordets betydelse.
Trist att jobba på skola och se sig besegrad av en enkel vit man? Bara att utropa sig som intellektuell gigant gentemot andra är lätt stötande.
När det kommer till att förstå innebörden i meningar är du inte heller särskilt övertygande, men det kommer väl från den oerhört höga intellektuella nivå du befinner dig på, tänker jag.
Citat:
Att jämföra en våldtäkt med ett benbrott är absolut vidrigt. Om man blir överfallen av en främling, hotad till livet och våldtagen så är det ett rätt så jävla mycket större trauma än att trilla och bryta ett ben. Och jo det kan säkert förstöra människor för livet. Ungefär som tortyr, det kan nog också förstöra människor för livet.
Så du missar fortfarande poäng helt och hållet och byter ut "vad som är våldtäkt enligt svensk lag just nu" mot ett väldigt specifikt fall av våldtäkt där du bara glömde att gärningsmannen också brukar vara svart och muslim.
Du lägger in hela tre villkor i din jämförelse som jag inte gör. (överfall, hotad till livet och främling. Är det din fantasi alltså?)
Det du glömmer är det jag hade som tillägg till det inlägget: "vad är våldtäkt?"
Citat:
Det faktum att du inte ens reagerar på inlägget som sådant säger ju allt om din ståndpunkt. Tystnaden talar också förstår du. Av allt att döma kan man tro att du håller med honom. Vi avslutar här, jag orkar inte med dig längre.
Det är en mycket sund reaktion från honom, för han såg att det var något som var fel i din sammanställning.
Det felet har jag nu pekat ut, men jag vet ju inte om det når din verkshöjd.
Du förresten, har du blivit våldtagen?