2019-02-28, 13:05
Medlem
FlyingBees avatar
Vad har detta med feminism att göra?
Citera
2019-02-28, 13:09
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det bästa man kan göra för sin dotter är att inte jaga upp henne, att få henne att tro att det är värre än det är. Sådant ger trauman, hur omgivningen beter sig snarare än handlingen i sig. Ett övergrepp, det gör ont, men går över. Inget att fundera mer på, bara gå vidare.

Våldtäkter i muttan går väl inte att jämföra med anal penetration? Det ena är ju avsett för penetration, det andra är avsett för att tömma kloaken.
det bästa man kan göra är att visa empati, finns inga studier som påvisar det du påstår.
Citera
2019-02-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

A:: min dotter berättar för mig vem det var jag letar upp honom och han hittas aldrig igen,,

B:: jag går altid med min nyckelknippa i handen + att går det någon bakom mig så stannar jag och låter personen gå förbi men skulle någon mot all förmodan försöka så får han den vassaste nyckeln rätt i halsen och då menar jag inte ett stick utan jag slår för kung och fosterland rätt mot halsen och när nyckeln är inne så gräver jag med den och orsakar så mycket skada att han blöder ihjäl på minuter.....

jag tycker inte våldtäkt är okay men kommunister,femenister tycker det är helt okay därför dom vill ha alla dessa snyltare här
Citera
2019-02-28, 13:10
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Nu är ju du rätt korkad, eller hur. Jag tror inte de män du syftar på i A och B någonsin säger att en våldtäkt inte är så farlig.
Jag syftar på de män i denna forumsdel som menar just att våldtäkt inte är så farligt och att brutna ben är värre. Samt att majoriteten av kvinnor i hemlighet fantiserar om att bli våldtagna.
Citera
2019-02-28, 13:11
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
A:: min dotter berättar för mig vem det var jag letar upp honom och han hittas aldrig igen,,

B:: jag går altid med min nyckelknippa i handen + att går det någon bakom mig så stannar jag och låter personen gå förbi men skulle någon mot all förmodan försöka så får han den vassaste nyckeln rätt i halsen och då menar jag inte ett stick utan jag slår för kung och fosterland rätt mot halsen och när nyckeln är inne så gräver jag med den och orsakar så mycket skada att han blöder ihjäl på minuter.....

jag tycker inte våldtäkt är okay men kommunister,femenister tycker det är helt okay därför dom vill ha alla dessa snyltare här
Du kan antagligen inte göra så mycket om mannen i fråga är 80 pannor tyngre och beväpnad.
Citera
2019-02-28, 13:11
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.

Tror du inte att det det kan variera från fall till fall? Exakt vad som konstituerar smärta och lidande, psykiskt eller fysiskt, dvs det du refererar till som ”värre” kan säkert upplevas olika för olika personer beroende på många olika faktorer. Det finns liksom inget unisont bevis för att det ena är ”värre” än det andra. Därmed är det helt poänglöst att försöka jämföra och mäta.

Med det sagt, vad vill du diskutera egentligen?
Citera
2019-02-28, 13:13
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Tror du inte att det det kan variera från fall till fall? Exakt vad som konstituerar smärta och lidande, psykiskt eller fysiskt, dvs det du refererar till som ”värre” kan säkert upplevas olika för olika personer beroende på många olika faktorer. Det finns liksom inget unisont bevis för att det ena är ”värre” än det andra. Därmed är det helt poänglöst att försöka jämföra och mäta.

Med det sagt, vad vill du diskutera egentligen?
Visst kan det upplevas lika, men precis som ett benbrott orsakar fysisk skada så påverkar en våldtäkt psyket i allra högsta grad. Olika personer hanterar trauman olika ja.

Jag finner det frapperande att så många män här sitter på en extremt oempatisk hållning till det här. Det är förbluffande faktiskt.

Och jag ville undersöka hur de egentligen tänker om de själva skulle bli utsatta.
Citera
2019-02-28, 13:16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.

Tillräckligt många för att det ska bli en vettig diskussionstråd där flera av dem framför sina argument för den uppfattningen?
Citera
2019-02-28, 13:19
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tillräckligt många för att det ska bli en vettig diskussionstråd där flera av dem framför sina argument för den uppfattningen?
De har inga egentliga argument annat än att "man kan bli anklagad för våldtäkt idag om man tar någon på rumpan. De hänvisar inte till några studier som påvisar det de påstår heller.
Citera
2019-02-28, 13:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Jag såg den andra tråden och håller med om att man inte blir förvånad längre. Dock kan jag tänka mig att det är så efterblivna provocerar, för att få reaktioner och för att de tycker det är kul.

Jag svarar i deras ställe efter hur de uttrycker sig i frågan.

I det första fallet hade de skrattat sitt barn rakt i ansiktet och pekat på henne och sagt:

"Sluta ljug hora du får skylla dig själv! Förresten har du säkert fantiserat om det. Du lånade ju faktiskt 50 shades of grey från bibblan häromdagen."

I det andra fallet hade vi andra lite friskare personer skrattat åt dem. Pekat på dem och sagt:

"Hahaha hur känns det nu då? Inte så kul att få sina ord nertryckta i halsen va? Eller skulle vi säga: Upptryckta i anus?"
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-28 kl. 13:35.
Citera
2019-02-28, 13:21
Medlem
Citat:
Du kan antagligen inte göra så mycket om mannen i fråga är 80 pannor tyngre och beväpnad.

ju tyngre dom är desto tyngre faller dom,,,, har gått boxning under min uppväxt och tro mig det sitter kvar och använder jag nycklarna mellan fingararna i knuten näve och slår mot hans hals och får honom ur balans då lämnas ett fönster till att fly eller fortsätta slå mot halsen tills han dör
Citera
2019-02-28, 13:24
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Inte ett dugg. Det finns alltså män som sitter på de här åsikterna

Nej det gör det inte, Sluta sitta och läsa kommunistbloggar och hets på nätet.
Och jag måste berömma föregående talare för en utmärkt kommentar.
Verkligen rekord i Halmdocka
Senast redigerad av Bulkninja 2019-02-28 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in