2019-03-01, 18:57
Medlem
Youtube-kanalen ger ju snarare intryck av någon förvirrad sjukpensionär i Florida med för mycket fritid än en med akademiska titlar, ansvarsfullt jobb och 4 barn?

Jag menar, spellistor med flat earth-teorier, Illminati och Trump-profetior? Det är ju helt koko och borde vara otänkbart för vem som helst med högre akademisk utbildning, såvida inte personen har mentala problem av något slag.
Citera
2019-03-01, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Youtube-kanalen ger ju snarare intryck av någon förvirrad sjukpensionär i Florida med för mycket fritid än en med akademiska titlar, ansvarsfullt jobb och 4 barn?

Jag menar, spellistor med flat earth-teorier, Illminati och Trump-profetior? Det är ju helt koko och borde vara otänkbart för vem som helst med högre akademisk utbildning, såvida inte personen har mentala problem av något slag.

Och vilka fan tror du det är som sprider sådant skit på internet då? Jultomten? Nej. Det där är made in Moskva och Tel Aviv alltihop.
Citera
2019-03-01, 19:31
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Förr i Rysk underrättelsetjänst lärde man ut om hippies och andra ärketyper då dessa visat sig vara väldigt påverkbara och naiva och det verkar ha funkat genom tiden. Inte otänkbart att de fortfarande lär ut sådant och tittar man på killens misslyckade projekt och hans vansinniga youtubekanal så föreslår jag följande ...

Han är en fälla och dubbelagent.
Han är manisk och halvt schizo och agenterna kan ge honom just vad han behöver.

Hittade de honom, isåfall hur, eller hittade han dem?
Kan man tänka sig att han använt ryska tjänster, t.ex. e-mail och de på så sätt sållat fram honom?
Har de någon annan person som fått tag på personallistorna och där hittat ett ryssklingande namn, för det verkar ju vara en modern grej nu att anspela på folks "arv"?

Tror på att de utnyttjat en sjuk och splittrad man.

Jag tror också han är en fälla och ett bete som SÄPO nappade på. Så här dumma är inte ryssarna. No way.
Citera
2019-03-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Jag vet man har gjort styrboxar till flygplan och radarsystem, detta var 10 år sedan. Vet ej hur det är nu.
Ericsson har ingen sådan utveckling längre, allt sålt till SAAB.
Citera
2019-03-01, 19:38
Medlem
Troians avatar
Frågan är vad det är för typ av uppgifter han lämnat ut. Har vi några teorier?
Citera
2019-03-01, 20:08
Medlem
En möjlighet som verkligen inte kan förbises om man vet lite hur underrättelsetjänster verkar är att detta mycket väl skulle kunna vara en "false flag" på olika omvägar.

Ett syfte skulle kunna vara att smutsa ner den anti-globalistiska rörelsen/uppvaknandet, pressa SD att dansa efter globalistiska pipor (mer än vad de redan gör) och hetsa naiva svenskar i armarna på NATO.

Om man tittar på hans videor på Youtube så ser man ett hopkok av sk "konspirationsvideor", allt från flat earth till Trump-Putin ska rädda världen. Ungefär vad media/7-klövern försöker smeta på alla som inte röstar rätt. Alla som gillar olika är potentiella femte-kolonnare och Putinagenter.

Tidigt att säga något ännu men värt att hålla i huvudet när t.ex EU valet närmar sig och hur detta kommer användas i debatten inför valet.
Citera
2019-03-01, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av fasle...karlsson
En möjlighet som verkligen inte kan förbises om man vet lite hur underrättelsetjänster verkar är att detta mycket väl skulle kunna vara en "false flag" på olika omvägar.

Ett syfte skulle kunna vara att smutsa ner den anti-globalistiska rörelsen/uppvaknandet, pressa SD att dansa efter globalistiska pipor (mer än vad de redan gör) och hetsa naiva svenskar i armarna på NATO.

Om man tittar på hans videor på Youtube så ser man ett hopkok av sk "konspirationsvideor", allt från flat earth till Trump-Putin ska rädda världen. Ungefär vad media/7-klövern försöker smeta på alla som inte röstar rätt. Alla som gillar olika är potentiella femte-kolonnare och Putinagenter.

Tidigt att säga något ännu men värt att hålla i huvudet när t.ex EU valet närmar sig och hur detta kommer användas i debatten inför valet.

Exakt mins misstankar. Känns som att de har kokat ihop en riktig dunder-PSYOP här. Vi autistiska internet-detektiver börjar komma för nära sanningen helt enkelt. Det börjar brännas nu för våran kära globala elit. Och då gör fanskapen det de gör bäst. Ljuger, vinklar, obfuskerar, mörkar och vilseleder massorna ännu mer. Graderna på propagandan skruvas upp några grader till.

Det här stinker PSYOP hela vägen till Bryssel.
Citera
2019-03-01, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av Yassir-Oljefat
Jodå, det är ni

Vilka "ni"? Jag är jag, ensam i ett gammalt skabbigt miljonprogram i Gävle och inget jävla rysstroll, så försök inte ens.

Men det är ju klart. Alla som inte sväljer era patetiska psyops, alla som ifrågasätter eran propaganda, vi är bara ryska troll och foliehattar. Och kan ni inte bevisa det så planterar ni bara en massa skit på en. Eller hur?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-01 kl. 20:34.
Citera
2019-03-01, 20:46
Medlem
Hellioss avatar
Är han Rysk den gripne? Annars ändra rubriken
Citera
2019-03-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vond
Han kallas rysk spion för att murvlarna inte kan hålla isär begreppen samt använder vardagliga uttryck.

Han är svensk och han är en agent.

Spioner är illegalister eller underrättelseofficerare med täckbefattning.

Mja, delvis rätt.

Spioner jobbar åt sina uppdragsgivare. Kan vara lite vad som helst. Huawei
eller svenska staten.
Den som "tillhandahåller" uppgifter mot sitt eget land är ingen spion, denne är landsförrädare osv, osv.
Citera
2019-03-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios

Håller med dig. Spionen i affären är den med diplomatisk immunitet.
Den gripne alltså förrädare av något slag.
Märk väl, han behöver inte ha gjort något olagligt !
Senast redigerad av ManganJagg 2019-03-01 kl. 20:51. Anledning: Gick iväg för fort
Citera
2019-03-01, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios

Svensk medborgare med juggebakgrund ifall jag uppfattat det hela korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
Spionen i affären är den med diplomatisk immunitet.
Den gripne alltså förrädare av något slag.
Märk väl, han behöver inte ha gjort något olagligt !

Den gripne misstänks vara den misstänkte ryske spionens angivare. Angiveri är rätt så olagligt senast jag kollade iallafall.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-01 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in