2019-02-26, 21:32
Bannlyst
Det verkar råda konsensus om att ett par-tre koppar kaffe om dagen är nyttigt. Jag gillar inte kaffe så jag undrar om man kan få samma effekt av koffeintabletter. Jag har googlat en del utan resultat.
Citera
2019-02-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Det verkar råda konsensus om att ett par-tre koppar kaffe om dagen är nyttigt. Jag gillar inte kaffe så jag undrar om man kan få samma effekt av koffeintabletter. Jag har googlat en del utan resultat.

Nyttigt är väl att ta i. Studier visar att kaffe (som förvisso innehåller över tusen olika ämnen) kan ha en viss fettförbrännande effekt. Koffeinet bidrar till den effekten.
Citera
2019-02-26, 21:37
Medlem
Citat:
För många inte bra ångestdrivande.
Citera
2019-02-26, 21:55
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:

Det "Nyttiga" i kaffe ligger i bönans innehåll. Fibrer och antioxidanter. RedBull och koffeintabletter saknar den delen.
Citera
2019-02-26, 21:55
Medlem
Pallestroms avatar
Knappast nyttiga.
Gör nytta för många men det är inte samma sak😃
Citera
2019-02-26, 22:01
Medlem
jpettersson1991s avatar
Nej, det finns andra, ett x antal, ämnen i kaffe som man inte får i koffeintabletter. I träning och prestationssyfte fungerar båda utmärkt. Håll koll på dosen bara.
Citera
2019-02-26, 22:38
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Det verkar råda konsensus om att ett par-tre koppar kaffe om dagen är nyttigt.
Javisst. Det råder även koncensus kring att det är onyttigt.

Man borde inte kalla saker nyttiga eller onyttiga utan att också förklara vilken aspekt man syftar på.

Citat:
Jag gillar inte kaffe så jag undrar om man kan få samma effekt av koffeintabletter. Jag har googlat en del utan resultat.
Koffein i kaffe är ju samma ämne som koffein utanför kaffe
Senast redigerad av Mia-Rovy 2019-02-26 kl. 22:40.
Citera
2019-02-26, 22:45
Medlem
Nej inte om du tar för många.
Citera
2019-02-27, 00:37
Medlem
Käkade koffeintabletter en kort period för 7 år sen, tyckte de inte gjorde nåt, det kanske finns bättre idag men tror inte det
Citera
2019-02-27, 01:45
Medlem
stickadhalsduks avatar
Nyttiga? Nja det vetti tusen. Men det är heller inte onyttigt vad jag vet.

Koffein ger dock en uppiggande effekt som har visat sig kunna vara fördelaktig för dom flesta vid träning.

Du kan läsa mer om koffein här:
https://tyngre.se/Artiklar/M%C3%A4nn...-en-stor-grej/
Citera
2019-02-27, 17:15
Medlem
Har själv kört på koffeintabletter i minst tre år nu. Fast bara innan träning. Fungerar grymt. Dock vet jag inte hur det blir om man tar dem flera gånger per dag. En kaffedrickare dricker ofta kaffe minst två, tre ggr per dag. Att ta koffeintabletter så ofta är jag skeptisk till. Men aldrig testat.
Citera
2019-02-28, 04:10
Medlem
Ginseng (röd) brustablett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här