• 1
  • 2
2019-02-26, 20:40
Medlem
Enligt GP:
Citat:
Vid 19.30-tiden under tisdagskvällen hittades en avliden man i sin bostad i Majorna. Enligt polisen är omständigheterna på platsen och skadorna på kroppen sådana att de inte kan utesluta brott, och de startar därför en förundersökning om misstänkt mord alternativt dråp.
Källa

Polisen:
Citat:
26 februari 19:34, Mord/dråp, Göteborg
En man har hittats av en anhörig avliden i en bostad vid Stigbergstorget.

Den avliden är en man i 40-årsåldern. Han har hittats i bostaden vid Stigbergstorget av en anhörig. Omständigheterna på platsen och vissa skador på kroppen gör att polisen inte kan utesluta brott. Läkare har konstaterat dödsfallet.

Av denna anledning så inleder polisen en förundersökning med rubriceringen mord alt. dråp. Platsen spärras av för teknisk undersökning.

När denna undersökning kommer att äga rum är ännu inte känt.

Någon ytterligare information kan för närvarande inte lämnas ut från den nu pågående förundersökningen. Det är inte troligt att polisen kan lämna någon ytterligare information under natten.
Källa

Polisen förtegen och lite info än så länge (av uppenbara skäl). Någon som vet vart någonstans har detta skett? Eller rent av vem det är som är död?

Edit: Länk till gatuvy på området (Stigbergstorget).
Senast redigerad av ladicius 2019-02-26 kl. 21:02.
Citera
2019-02-26, 21:58
Medlem
getbusys avatar
Önskar någon hade adressen så skulle jag kunna ta reda på mer.
Citera
2019-02-26, 22:16
Medlem
Flashback-nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Önskar någon hade adressen så skulle jag kunna ta reda på mer.

Stigbergstorget 1.
Citera
2019-02-26, 22:34
Medlem
Flashback-nicks avatar
Troligt offer And*rs Joh*nsson, med tanke på adress och ålder.
Citera
2019-02-26, 22:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-nick
Stigbergstorget 1.

Då lutar det åt att det rör sig om T*bias *denberger (*=o).
Citera
2019-02-26, 22:36
Medlem
getbusys avatar
Hittar ingen person som jag skulle kunna tänka mig är BO av den infon jag utgår ifrån, men däremot ligger det ett behandlingshem för missbrukare på adressen och det kan kanske ha ett sammanhang.
Citera
2019-02-26, 22:39
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då lutar det åt att det rör sig om T*bias *denberger (*=o).

Vad baserar du det på?
Citera
2019-02-26, 22:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vad baserar du det på?

Adress och ålder.
Citera
2019-02-26, 22:43
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Adress och ålder.

Finns en profil på linkedin med samma namn, ser inte ut som det typiska offret för ett våldsbrott. Stabilt jobb och från Göteborg.
Citera
2019-02-26, 23:03
Medlem
Citat:
Hittar ingen person som jag skulle kunna tänka mig är BO av den infon jag utgår ifrån, men däremot ligger det ett behandlingshem för missbrukare på adressen och det kan kanske ha ett sammanhang.

Är du säker?
Tänker du på stadsmissionen så har dom sina lokaler längre ner mot Masthuggstorget.
Det finns en secondhand butik nära adressen däremot som drivs av stadsmissionen.
Jag har inte full koll ska jag tillägga men jag har aldrig hört talas om något behandlingshem på adressen.
Jag kan ha fel.
Citera
2019-02-26, 23:05
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Är du säker?
Tänker du på stadsmissionen så har dom sina lokaler längre ner mot Masthuggstorget.
Det finns en secondhand butik nära adressen däremot som drivs av stadsmissionen.
Jag har inte full koll ska jag tillägga men jag har aldrig hört talas om något behandlingshem på adressen.
Jag kan ha fel.

Finns en man med initialerna C.C kollar man på ett företag han verkar driva så är det ett behandlingshem för missbrukare.
Citera
2019-02-26, 23:08
Medlem
Flashback-nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Är du säker?
Jag kan ha fel.

Det syftas nog på Nya Tag AB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här