• 1
  • 2
2019-02-26, 18:56
Medlem
Har en fundering.

En utekväll kanske man häver i sig ca 8-10 öl, (0.4L eller 0.5L), alltså inte så nyttigt eller bra för kroppen.

Det jag dock undrar, är det lika ohälsosamt att istället dricka ca 8-10 vanliga Coca-Cola 0,5L på en kväll?

Nån som vet?
Citera
2019-02-26, 19:02
Medlem
KFCnoggers avatar
Alkohol är ett gift, så frågan är väl rätt lätt
Citera
2019-02-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Alkohol är ett gift, så frågan är väl rätt lätt

Det är sant, men jag tror också att många underskattar skadan kroppen kan ta av socker, speciellt rent socker i sådana mängder, så svaret kanske inte är fullt så enkelt.
Citera
2019-02-26, 19:10
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittHora
Det är sant, men jag tror också att många underskattar skadan kroppen kan ta av socker, speciellt rent socker i sådana mängder, så svaret kanske inte är fullt så enkelt.

Självklart, hade det varit alkoholfri öl med samma kcal som läsk hade jag sagt tvärtemot som din tes.

Men alkohol är alkohol.
Citera
2019-02-26, 19:10
Medlem
Kronartskockas avatar
Vet inte hur man undersöker det vetenskapligt, kan dock utröna hur jag skulle må. 4 liter cola skulle jag garanterat spy av på grund av allt socker, 4 liter starköl skulle jag nog dock svimma av på grund av låg tolerans och lätt kropp. Så svaret är garanterat ölen i mitt fall iallafall.
Citera
2019-02-26, 19:29
Medlem
Öl innehåller flera nyttiga ingredienser, dock rekommenderas inte 8 öl om dagen.

https://stegforhalsa.se/12-anledning...for-din-halsa/
Citera
2019-02-26, 19:43
Medlem
sfrges avatar
Alkohol fuckar ju upp hela dig som människa.
Speciellt mentalt.
Så i längden så är nog ölen definitivt farligare.
Man skall ha i åtanke också att när levern sätter igång och bryter ner alkoholen så kan den inte göra nått annat under tiden.
Den är liksom helt upptagen med att försöka ta bort skiten ur kroppen.
Inget bra alls.

Alkohol är djävulens bryggd.
Citera
2019-02-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Öl innehåller flera nyttiga ingredienser, dock rekommenderas inte 8 öl om dagen.

https://stegforhalsa.se/12-anledning...for-din-halsa/

"2. Lugnar dina fötter
Efter en lång, hård dag kanske dina fötter är trötta och svullna. För att lugna dem kan du prova att ta ett ölfotbad. Bubblorna slappnar gradvis ner dem."

"Måttlig konsumtion av öl hjälper till att minska risken för hjärtattack med 40-60%"
*Do you believe in this shit?*

HAHAHHAHAHAH. Fyfan vilken jävla dåre du måste vara om du tror på EN ENDA av dessa punkter i länken.

ONT, Alkohol och folk som dricker alkohol är de värsta som finns för samhället.
Citera
2019-02-26, 20:43
Medlem
Enzymes avatar
Öl kan man bli galen av. Slå ner folk, äktenskapsbrott och tända eld på grejer mm. Cola är bättre!
Citera
2019-02-26, 20:47
Medlem
Frågan är om man hade kunnat få i sig upp till 5L Cola inom samma tidsram som 5L öl.
Citera
2019-02-26, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Har en fundering.

En utekväll kanske man häver i sig ca 8-10 öl, (0.4L eller 0.5L), alltså inte så nyttigt eller bra för kroppen.

Det jag dock undrar, är det lika ohälsosamt att istället dricka ca 8-10 vanliga Coca-Cola 0,5L på en kväll?

Nån som vet?

Dina mått är så jävla förvirrande, du kunde sagt 4 till 5 liter cocacola vs öl +(t.ex 5.2%) i samma mängd.
Det är förmodligen värre med cola i den mängden och jävligt svårt att sova.
Citera
2019-02-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Har en fundering.

Nån som vet?

jag tror alkohol är nyttigare för kroppen än vad coca cola är det är ju mängder av skit i läsk i gemförelse med öl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in