2019-02-26, 18:22
Medlem
Jag har verkligen sett upp till så kallade kändisar. Killinggänget var gudar för mig. Idag ser man Schyfferts nuna titta fram överallt i sociala medier bara för att godhetssignalera enligt den korrekta pk-doktrinen.

En annan snubbe från samma gäng - Jonas Inde, blev snabbt avstängd från sociala medier för sina nazist-utspel.

Men jag hade inte behövt ta Killinggänget som exempel, jag kunde dykt ner precis var som helst i kändisträsket. Charlotte Perelli som inte tycker någonting är viktigare än att lägga upp bilder där hon ängsligt putar med sina läppar och sin retuscherade hy.

Richard Herrey, min barndomsidol, sitter i parti och minut och skriver högtravande "kloka" politiska klyschor som bara dryper av intetsägande innehåll blandat med insmickrande hyllningar till "stjärnor" i något sidoevent i skidskytte eller någon hbtq-certifierad artist i någon melodifestival-deltävling.

Överallt utan undantag ser jag detta, och jag undrar stilla - Har de alla blivit tokiga, eller var det alltid såhär?

DN-journalister twittrar fullt med stav- & meningsbyggnadsfel, som om inte de korkade analyserna vore nog.

Jan Eliasson öser ur sig vackra visdomsord som egentligen är helt tomma, sprungen ur drypande självupptagenhet

Överallt denna godhetssignalering, fåfänga och "klokhet"(Läs: korkade plattityder).

Den enda som verkar vara ok är paradoxalt nog programledaren för dumburkens paradprogram - Let's dance - David Hellenius. Han verkar ta allt med ro och driver lätt med sig själv och sin samtid utan tecken på uppblåsthet.

Vad säger ni. Är kändisar "nykorkade" eller har de alltid varit det?
Citera
2019-02-26, 18:26
Medlem
Imagoos avatar
Mänskligheten har alltid varit korkad. "Kändisar" är inget undantag.
Citera
2019-02-26, 18:34
Medlem
TopDogs avatar
Erbjuds människor möjligheten att vräka ur sig varenda ord som ploppar upp i skallen utan eftertanke, så kommer en del att göra det. Innan internet och sociala medier hade inte kändisar den möjligheten.
Citera
2019-02-26, 18:37
Medlem
mikaelss avatar
Alltid. Särskilt Schyffert, han var inte ens bra på Killingtiden.
Folk som gillade dem är medskyldiga, läs inte skit om kändisar, se inte deras program, ge dem inga likes.
Citera
2019-02-26, 18:42
Medlem
jay.simpsons avatar
Jajamän kändisar och politiker har alltid varit dumma i huvudet. Med sociala medier får vi en inblick i hur illa ställt det är. Visst förvånades jag över nivån från början vi har Anne Ramberg som kallar dissidenter för bruna råttor och Annie Lööf som skrev till en väljare att krypa tillbaka under sin sten.

https://mobile.twitter.com/annieloof/status/984700188458737664
Citera
2019-02-26, 18:49
Medlem
Det lutar nog åt att de alltid varit dumma i huvudet, men att sociala medier har gett dem större utrymme att utveckla sin dumhet och förmedla det till fler individer. Ett studium i denna tråden: (FB) Den stora skvallertråden om Anna Book! kan nog bekräfta ovanstående.
Citera
2019-02-26, 19:37
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Jag har verkligen sett upp till så kallade kändisar. Killinggänget var gudar för mig. Idag ser man Schyfferts nuna titta fram överallt i sociala medier bara för att godhetssignalera enligt den korrekta pk-doktrinen.

En annan snubbe från samma gäng - Jonas Inde, blev snabbt avstängd från sociala medier för sina nazist-utspel.

Men jag hade inte behövt ta Killinggänget som exempel, jag kunde dykt ner precis var som helst i kändisträsket. Charlotte Perelli som inte tycker någonting är viktigare än att lägga upp bilder där hon ängsligt putar med sina läppar och sin retuscherade hy.

Richard Herrey, min barndomsidol, sitter i parti och minut och skriver högtravande "kloka" politiska klyschor som bara dryper av intetsägande innehåll blandat med insmickrande hyllningar till "stjärnor" i något sidoevent i skidskytte eller någon hbtq-certifierad artist i någon melodifestival-deltävling.

Överallt utan undantag ser jag detta, och jag undrar stilla - Har de alla blivit tokiga, eller var det alltid såhär?

DN-journalister twittrar fullt med stav- & meningsbyggnadsfel, som om inte de korkade analyserna vore nog.

Jan Eliasson öser ur sig vackra visdomsord som egentligen är helt tomma, sprungen ur drypande självupptagenhet

Överallt denna godhetssignalering, fåfänga och "klokhet"(Läs: korkade plattityder).

Den enda som verkar vara ok är paradoxalt nog programledaren för dumburkens paradprogram - Let's dance - David Hellenius. Han verkar ta allt med ro och driver lätt med sig själv och sin samtid utan tecken på uppblåsthet.

Vad säger ni. Är kändisar "nykorkade" eller har de alltid varit det?

Alltid. Det blir bara tydligare med sociala medier.
Citera
2019-02-26, 19:44
Medlem
Det finns många som gör sig bäst på stillbild (utvald och redigerad).
Med bildtext skriven av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in