2019-02-26, 00:52
Medlem
tycker de är riktigt goda. de veganska nuggets som finns på willys eller Ica smakar de som de på max tro?
Citera
2019-02-26, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
tycker de är riktigt goda. de veganska nuggets som finns på willys eller Ica smakar de som de på max tro?

Det här var inget jag kände till, är det en nyhet på Max eller?
Citera
2019-02-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det här var inget jag kände till, är det en nyhet på Max eller?
har funnits i flera år
Citera
2019-02-26, 00:56
Medlem
Citat:
har funnits i flera år

Det har jag missat totalt, ska testa dom någon gång. Blir mest burgare när jag är där med nuggets som är veganska låter riktigt intressant
Citera
2019-02-26, 01:19
Medlem
krokodilvargs avatar
De friteras trots det i samma olja som allting annat, kan vara värt att veta.
Citera
2019-02-26, 01:35
Medlem
Flugzeugs avatar
Tycker också att Crispy Nuggets är sjukt goda! Har faktiskt vid flera tillfällen sett folk komma fram och klaga på att de fått "riktiga" nuggets när det korrekt varit Crispy Nuggets – inte stor skillnad jämfört med Chicken Nuggets!

De vegetariska man köper i butik tror jag inte har samma sojaprotein som Max använder sig av, men du kan ju köpa och testa. Max har ju en del produkter i välsorterade matbutiker och man kan ju hoppas att de snart släpper även Crispy Nuggets.

Citat:
har funnits i flera år

Nej, de introducerades 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av krokodilvarg

Nej, däremot tillsammans med produkter som innehåller ost och gluten.
Citera
2019-02-26, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodilvarg
nej. tillomed flera meter från där kyckling friteras iaf på den max jag jobbade på. så det är inte ens att man kan glömma eller råka lägga i fel ställe
Citera
2019-02-26, 06:29
Medlem
Keyzs avatar
Sesam nuggets från Hälsans Kök i frysdisken var riktigt goda innan de ändrade receptet för 3 år sedan då de gick från vegetariskt till veganskt recept.
Nu heter dom Soja nuggets.

Jag hoppas den kocken blev skjuten...
Senast redigerad av Keyz 2019-02-26 kl. 06:37.
Citera
2019-02-26, 08:08
Medlem
kanelipullas avatar
Jaa.. dom är riktigt goda! Smakar som riktiga nuggets.. plus att inga djur har dödats pågrund utav dom. Rekommenderar starkt dom veganska nuggets istället.. istället för dom som innehåller mördade små kycklingar.
Citera
2019-03-01, 10:23
Medlem
TraXzmans avatar
Produktinformation
Ingredienser: Vatten, panering, (cornflakes (majs, salt, socker), rismjöl, risstärkelse, potatisfiber), SOJAPROTEINKONCENTRAT, solrosolja, glutenfritt HAVREFIBERSKAL, förtjockningsmedel: metylcellulosa, salt, naturlig arom, dextros. (Lakto-ovo) Vi friterar våra produkter i raps- och solrosolja.
Allergener: Soja-bönor

https://www.max.se/sv/Maten/Meny/Gre...SAAEgJ7tfD_BwE
Citera
2019-03-01, 10:47
Medlem
Har inte hittat några Nuggets i butik som smakar likadant dock har jag kommit fram till att om man köper veganska filébitar från hälsas kök, steker i veganskt smör, och en hackad grönsaksbuljongtärning tills bitarna får färg och en knaprig yta, sen lägger till svartpeppar så smakar det skrämmande likt grilladkyckling.
Citera
2019-03-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Sesam nuggets från Hälsans Kök i frysdisken var riktigt goda innan de ändrade receptet för 3 år sedan då de gick från vegetariskt till veganskt recept.
Nu heter dom Soja nuggets.

Jag hoppas den kocken blev skjuten...
det var synd. önskar man kunde beställa från stället max restauranger beställer från
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in