2019-02-25, 18:18
Medlem
Hej! Har precis flyttat in i en ny hyreslägenhet.
För typ 5-6 timmar sedan startade jag kyl och frys. Grejen är att kylskåpet är kallt utav bara helvete. Satte på steg tre av sex men ändå är det så kallt att mjölk, öl osv fryst till is nästan.
Undrar om det kanske brukar ta några dar innan kylskåpet "ställt in sig"? Eller bör jag ringa min hyresvärd imorn och felanmäla?
Mvh
Citera
2019-02-25, 18:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Satte på steg tre av sex men ändå är det så kallt att mjölk, öl osv fryst till is nästan.
Kan du inte helt enkelt höja temperaturen?
Citera
2019-02-25, 18:48
Medlem
Vrid ner det till läge 1 och lägg in en termometer på en hylla mitt i eller upptill i skåpet.
Egentligen ologiskt att en lägre siffra ska generera högre temperatur.

Kolla sedan efter 4 - 5 timmar. Tempen ska då ligga mellan 4-8 plusgrader.
Citera
2019-02-25, 18:55
Medlem
Kan det vara så att baksidan är helt luden så att kompressorn måste gå hela tiden?
Eller så sjunger kylskåpet på sista versen och det är därför det är så jäkla kallt.
Citera
2019-02-25, 19:00
Medlem
mainfurers avatar
Kan vara stopp i dräneringen eller som nån sa, massa ludd bak på kylflänsar. Rengör dessa två saker så brukar det funka. Jag får samma problem en gång om året, framförallt på sommaren
Citera
2019-02-25, 19:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Hej! Har precis flyttat in i en ny hyreslägenhet.
För typ 5-6 timmar sedan startade jag kyl och frys. Grejen är att kylskåpet är kallt utav bara helvete. Satte på steg tre av sex men ändå är det så kallt att mjölk, öl osv fryst till is nästan.
Undrar om det kanske brukar ta några dar innan kylskåpet "ställt in sig"? Eller bör jag ringa min hyresvärd imorn och felanmäla?
Mvh

Använd termoter och justera termostaten tills du nått rätt temperatur. Går inte det är något fel.

Det går ju inte att bara säga att den står på trean och att det är för kallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in