Citat:
Update #2 i död tråd..
Har inte haft kontakt med min mamma på flera år nu. Vykorten till barnen har slutat strömma in sen något år tillbaka. Hon hör inte av sig, varken till mig eller någon av barnen. Det känns sorgligt men jag vet att jag mår bättre utan kontakt så jag har inte hört av mig.
Jag vill inte att barnen ska utsättas för henne heller- de är stora nu så jag vet hur de skulle behandlas, det funkade bra när de var små och lättstyrda men nu har de egen vilja och sånt faller inte min mor i smaken.
Det är så svårt, barnen pratar om att de vill träffa mormor och jag hittar på ursäkter varför det inte går just nu. Känner mig lite usel där.
Har inte haft kontakt med min mamma på flera år nu. Vykorten till barnen har slutat strömma in sen något år tillbaka. Hon hör inte av sig, varken till mig eller någon av barnen. Det känns sorgligt men jag vet att jag mår bättre utan kontakt så jag har inte hört av mig.
Jag vill inte att barnen ska utsättas för henne heller- de är stora nu så jag vet hur de skulle behandlas, det funkade bra när de var små och lättstyrda men nu har de egen vilja och sånt faller inte min mor i smaken.
Det är så svårt, barnen pratar om att de vill träffa mormor och jag hittar på ursäkter varför det inte går just nu. Känner mig lite usel där.
Hej Yxan!
Skönt att höra från dig, det var länge sen sist och det fick den här sommaren att lysa lite extra mellan regn, skur och kantarell!
Att du har "klippt" med din mor är naturligtvis sorgligt, men nödvändigt efter att du har blivit utsatt för narcissistens "söndra och härska teknik" där din mor lockat dig med erbjudande om hjälp och blandat med hugg.
Flera saker som du blivit utsatt för verkar nästan vara övergrepp och du har all rätt att vara arg.
Man behandlar inte sitt eget kött och blod på det sättet!!
Elakheter är ett svaghetstecken, vänlighet en styrka, så vi ska på alla sätt undvika ogina människor och värdesätta de vänliga istället.
Vi ska ty oss till dem som lockar fram våra bästa sidor och inte provocerar fram våra sämsta sidor.
Calvinol