En kompis till mig blev jätteförvånad när hon upptäckte att jag inte kokade min pasta med en buljongtärning. Enligt henne så var det något som alla gjorde och jag blev då helt förskräckt, men efter att ha frågat runt bland mina bekanta så har jag inte hört en enda som ens hört talas om detta beteende.
Min fråga till er är nu, kokar du din pasta med buljong och om inte - har du hört talas om det?
Det var en tv-reklam, från Kungsörnen eller något buljongföretag, som gick ut på att man lade i en buljongtärning i kokvattnet. Det var nog nästan tio år sedan och då kände jag bara mig själv som gjorde på det viset. Nu för tiden gör inte ens jag det, men det smaksätter faktiskt lite. Att det skulle vara vanligt betvivlar jag starkt - möjligtvis i din kompis familj men inte i allmänhet.
Jag testade av en tillfällighet för några månader sedan och upptäckte att blev bra som fan, så numera kokar jag alltid pasta med buljongtärning. Jag tycker det förhöjer smaken rejält.
Det händer att jag gör det ibland, fast jag tycker inte det gör någon större skillnad. Knorr har tom speciella pastabuljongtärningar för den som vill testa.
Kokar alltid pastan tillsammans med en buljongtärning.Det blir godare smak och pastan klibbar lite mindre,då jag inte gillar att röra ner smör i min pasta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!