2019-02-23, 21:15
Medlem
Hej.

Jag satt nyss vid köksbordet och åt falukorv. Och sen slickade jag mig runt munnen som man normalt gör, och då kände jag en knöl, en stenhård knöl på min fagra överläpp. Så jag reste mig upp och gick ut till hallen, tände lampan till hallspegeln och började undersöka..

Vid min undersökning där i hallen så upptäckte jag att det satt en finne på min överläpp.
Är det ens möjligt började jag tänka. Den var helt kritvit och såg helt allmänt ut som en finne.

Klämde den såklart, och ut kommer en vit sås... Behöver inte prata mer om detaljer. Ni förstår nog vad jag menar med det.. usch... finnar på andra människor vill man inte tänka på. Nog med mina egna, eller sina i det här fallet eftersom du läser detta.. Hej främling

Det är absolut inte herpes, för jag har inte den där tunga och dunkande känslan i överläppen.
Svider och dunkar. ah ni vet.. Eller så kanske ni inte gör det. Men så känns iallafall ett herpes utbrott i början.. AJ

Så är det verkligen möjligt att man kan få en acne på överläppen?
Aldrig hört om nått sånt, inte heller att någon haft det. Har sökt lite och kunde bara hitta en kort tråd på ett annat forum utan direkta svar. Så jag tar mig lite tid och skriver här, Folk på Flashback har ju mer kunskap. och i allmänt så är det fler som läser här.
Citera
2019-02-23, 21:20
Medlem
Lyzzas avatar
om du vågar......

finne på läppen You Tube

https://www.youtube.com/results?sear...pimple+on+lipp
Citera
2019-02-23, 21:26
Medlem
Men fy..

Min var ju mycket mindre.. bara som en liten vit prick i jämnförelse mot hans.. stackarn
Citera
2019-02-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Men fy..

Min var ju mycket mindre.. bara som en liten vit prick i jämnförelse mot hans.. stackarn

Jag hade det flera gånger när jag var yngre, men försvann alltid fort, ser fullt ut och är ett jobbigt ställe att ha finnar på men är ju bara tillfälligt
Citera
2019-02-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag hade det flera gånger när jag var yngre, men försvann alltid fort, ser fullt ut och är ett jobbigt ställe att ha finnar på men är ju bara tillfälligt
Jag är helt återställd nu. dagen efter till o med så var det helt normalt igen. Otroligt hur bra det läker på läpparna egentligen.
Citera
2019-02-25, 19:13
Medlem
Citat:
Jag är helt återställd nu. dagen efter till o med så var det helt normalt igen. Otroligt hur bra det läker på läpparna egentligen.

Ja det läker otroligt snabbt där, kroppen är fantastisk
Citera
2019-02-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ja det läker otroligt snabbt där, kroppen är fantastisk
Herpes blåsorna däremot. 1 vecka man får gå omkring och skämmas...

Men det är kanske kraftigare infektion de?
en finne läker ju direkt man klämt ut allt gojjs
Citera
2019-02-26, 18:10
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:

Finns mängder med receptfria preparat mot just herpes, som ju en tredjedel av befolkningen lider av. Jag tänker inte göra reklam för något specifikt preparat då det finns flera med samma egenskaper, så googla. Jag vet iaf vad som funkar för mig, men det är ju inte säkert att samma funkar för dig. Men den där ”skämmasveckan” ska du ju inte behöva uppleva öht med tanke på de mediciner som finns...
Citera
2019-02-27, 00:07
Medlem
Citat:

Jag kan ej svara på det, har aldrig haft herpes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in