In 2017, price levels for consumer goods and services differed widely in the European Union (EU). Denmark
(142% of the EU average) had the highest price level, followed by Luxembourg (127%), Ireland and Sweden
(both 125%), Finland (122%) and the United Kingdom (117%). At the opposite end of the scale, the lowest price
level was found in Bulgaria (48%), while Romania (52%) and Poland (56%) were just above 50% of the average.
In other words, price levels for consumer goods and services in the EU varied by almost one to three between the
cheapest and the most expensive Member State.
Hur ser prisnivåerna ut i Danmark? Är det dyrare än Sverige sett till t.ex. bostadspriser, matpriser, etc.?
Hänvisa gärna inte till befintliga trådar då dessa är gamla och inte aktuella för dagsläget.
allt utom ölen är svindyrt i danmark. Ölen är inte gratis den heller längre. När jag är på semester är danmark transitland. Onödigt dyrt att stanna där när tyskland är så pass billigt.
allt utom ölen är svindyrt i danmark. Ölen är inte gratis den heller längre. När jag är på semester är danmark transitland. Onödigt dyrt att stanna där när tyskland är så pass billigt.
Ölen kanske är billigare i tyskland. Men generellt är tyskland dyrare än danmark, och danmark är dyrare än sverige. Eller ja 2017 iaf, men det finns väl anledning att tro att relationerna i stort består. Den svagare kronan lär ju dessutom ha vidgat gapet.
Som turist (jag är erfaren sådan) är Tyskland oerhört mycket billigare än danmark. Maten är billigare, ölen är billigare, camping är billigare. Dvs allt man lägger pengar på som turist.
Klart att allt blir dyrt i välfärdslandet Danmark när en u-lands svensk kommer med sin arabkrona och får betala en och fyrtio för en dansk välfärdskrona. Vad fan tror ni era jävla nötter!
Klart att allt blir dyrt i välfärdslandet Danmark när en u-lands svensk kommer med sin arabkrona och får betala en och fyrtio för en dansk välfärdskrona. Vad fan tror ni era jävla nötter!
Precis. Vad fan är det TS tror? "Dyrt". Ja det klart det uppfattas som dyrt när det är fattig-svenskarna som kommer på besök.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!